jensemann2 Startet 2.Mars.2013 Del på Facebook Startet 2.Mars.2013 Idag skulle jeg smøre motorkoblingen på mercruiser alpha one og oppdaget at det var endel misfarging(rustrenner) på innsiden av transom-assembly, altså der styrearmen kommer inn i båten. Det har ikke vært vann i kjølsvinet så lenge jeg har hatt båten, men dette tyder vel på at det kommer vann inn.. Belgene er fra 2010. Noen tips på hva som kan være galt? Jeg sprayet masse konserveringsolje inn i hullet der for å holde rusten i sjakk. Sitér dette innlegget Link to post
Dolviking Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Høres ut som om du har en lekkasje på belgen. Det var problemer med belger som ble levert på den tiden og jeg har måttet skifte lager og knute 2 ganger 2011 og 2012 (garanti) pga. feil på belg (bravo III XR). Er ikke sikker på at det er samme transom men tipper det er ganske likt system. Sitér dette innlegget Link to post
maLille Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Tror nok det også kan være lekkasje gjennom akselen til styrearmen. Et vanlig problem på bravo transom i hvert fall. En billig pakning, men et lite h***** å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Ok, jeg får ta av drevet og se etter vann i belgen.. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 Er det da man må lage hull i drevet for å skifte pakningen? Sitér dette innlegget Link to post
maLille Svart 2.Mars.2013 Del på Facebook Svart 2.Mars.2013 En av metodene er å lage hull i transomen for å få inn verktøy for å løsne bolter. Metoden er omtalt i dette dokumentet, gjelder bravo. http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/11/11b4r5x.pdf Alternativt kan motor flyttes frem eller tas ut for å komme til. Jeg valgte å ta ut motorer da jeg allikevel hadde planlagt oppusning/oppgradering av motorrom. Så lenge det ikke er korrosjon i området der akslingen går igjennom, skal det være nok å bytte pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.