glalaksen Startet 3.Mars.2013 Del på Facebook Startet 3.Mars.2013 Har en kompis som vet alt mulig med båt som sa at jeg måtte ha frostveske uten fosfor og nitrium. Er det den som er for alumotorer på biltema som er riktig da? Eller hva skal jeg ha? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Toroa Svart 4.Mars.2013 Del på Facebook Svart 4.Mars.2013 Det hadde vært spennende å hørt argumentene hans for dette? Har han sagt noe om hva årsaken er? Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post Share on other sites More sharing options...
glalaksen Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Var på slipen og snakket med Gunnar. Han kan alt og sa det samme. De var imidlertid fri for den typen i går og sa at jeg kunne bruke den røde på biltema som ikke innehloder stoffene og er beregnet for motorer med aluminium. Vanlig frostveske med de stoffene tærer på aluen. Og har man hatt på feil er det visst viktig å spyle det godt ut for blanding av de frostveskene gjør visst kjølevannet til grøt. Eller kan gjøre sa selgeren på biltema. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Haba Svart 5.Mars.2013 Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Hør på Gunnar, han vet. Du kan med stor fordel bruke rød long life (varer 3-5 år) kjølevæske på alle motorer, uansett aluminiumsdeler eller ei. Men det er ikke bare tæring det dreier seg om, like mye gjelder det avleiringer i kjølesystemet som du unngår med den røde silikatfrie frostvæska. Hvis du har sett stalakitt-bilder fra dryppsteinsgrotter forstår du hva det dreier seg om. Du må som nevnt kjøre gjennom kjølesystemet med rent vann før du fyller på rød frostvæske. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.