Jump to content

Hvilket bunnstoff

Sonata 7

Recommended Posts

Hei!!

Lurte først og fremst på hva slags bunnstoff og primer jeg skal bruke på en 23 fots regattaseilbåt??

Noen som veit om en bra logg(fart, dybde og temp) til samme båt, fikk feil forige gang jeg skulle kjøpe så :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Er ikke i tvil: International VC 17.

Skal du nå engang ha bunnstoff på en regattabåt er det kun VC 17 som gjelder.

(Det er bedre å vaske den noen ganger i sesongen hvis du har anledning og tilgang til kran. Sørger du for en god polering/voksing på våren er det raskt gjort å vaske båten under med en fille og ferskvann - bare du ikke venter helt til det fester seg ru på skorget med å ta dne opp til vask... )

VC17 er dyrt, men når du først har fått det på går det med svært lite for hver "fornying", og det tørker raskt, på 5 miutt er det tørt i 20 graders utetemp.

I tillegg til å være ekstermt slett/glatt bygger ikke VC17 opp i lag som andre bunnstoff. Fom. i år kan du også få VC17 i andre farger en den gamle bronsefargen. Hvit og signal rød/orange skal bli tilgjengelige fom. våren 05'.

Har brukt dette på regattabåter som Melges 24, H-båt og Yngling. På en turseiler er det ikke noe must å bruke VC-17 - da er det sikkert andre selvpolerende bunnstoff som gir samme nytten.

(psst: Jeg selger ikke VC17 altså.... :lol: )

Redigert av Ulmo (see edit history)

Så vidt jeg kan se av til salgs annonsen din Sonata, er det ikke noe galt med instrumentet ditt.

Du må bare bytte hekktransduceren til en med skroggjennomføring.

Det ordner forhadleren din.

Bunnstoff? Har i alle mine mer enn 20 år med seilbåt aldri benyttet noe annet enn Jotun Racing utenpå to-komponent primer.

Et tynt lag bunnstoff. Med to bokser stoffer jeg hele båten.

Store Norske Kullseilingskompani.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...