Jump to content

Hvor kjøpe TG II daviter?

Gylne Freden

Recommended Posts

Om noen vil kjøpe nesten nye omtrent ubrukte TG2 davitere så ta kontakt.
Jeg har kjøpt, og montert men jeg klarer ikke dra jolla opp alene uten motor engang, og jeg og kjerringa klarer såvidt og dra opp sammen med motor 9,9 på......

Blir nok for høy og smal den plattformen min dessverre, har mått trekke daviterene ut ca 35 cm istedet for 30 for i det hele tatt få plass til jolla på 270...

Veldig skuffet nå....... om noen har tips slik at jeg kan få brukt de alikevel så kom med svar.... i morgen ryker de av igjen og blir erstattet tilbake med snapdaviterene istedet.......

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

hei. jeg har en RIB 330 med styrekonsoll og sete med 9,9. vi klare å dra den opp 2 personer, det er svine tungt, bruker i tillegg et trinnse system som eg montere når den skal opp på TG-II davitene. Totalvekt på RIB er ca 150 kg.

har nå tenkt å kjøpe meg den minste biltema vinsjen , og da skal eg klare det aleine .Prøv å lag deg en vinsj eller noen små tirnnser/kastblokker.

Redigert av Hølje (see edit history)

Har startet en egen tråd, men har noen sett eller prøvd denne fra SMART DAVIT

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?v=-98&r=www_bap_object_mlt&finnkode=57149098

Velger å kommentere i denne tråden da jeg tror disse fort gir samme problem som MaSa opplevde. Tenk deg disse stikkende ut bra badeplattformen og du i tillegg har litt høy badeplattform som min Princess og Bavaria f.eks. Hvordan vil du dra på jollen fra siden og opp som disse er designet for å gjøre? Tror du for opplever at du står og balanserer og at jollen blir for tung med motor for en person. Mange av disse systemene fungerer bra på land, men ikke så flott til vanns. Dette systemet midt oppå en badeplattform som man kan gå på, ja da får du tak i båten og kan dra opp. Men disse er ikke designet for det, og da kan du lage ett system til ett par tusenlapper like greit og enkelt.  

Jeg har slitet lenge med en god løsning selv på daviter, da jeg har høy badeplattform og skråvegger fra skroget hele veien ut. Ikke mye som virker veldig bra da.

Masa, du er ikke den første jeg hører om som opplever det der mer TGII davittene. Var selv innom og vurderte de, men forkastet de nettopp pga samme konklusjon som du erfarer nå.

https://baatplassen.no/i/topic/116601-krybbedaviter-på-badeplattform-vårens-prosjekt/

Her har du et godt alternativ som jeg valgte selv. Mest pga den store vekten i TG, og at det er litt vrient å stue dem vekk når jolla er på vann. Hurley sine er laget i kompositt og syrefast stål, og veier kun 3,5 kg hver. Mulig jeg hadde bestilt forlengerne om jeg skulle gjort det på nytt, men som du ser av bildene fungerer det fint nå. Jolla ligger med motoren mot anker, slik at denne kan gå ut og vippe opp i mellomrommet mellom pontongene.

Redigert av Adriane II (see edit history)
  • 7 år senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...