Jump to content

Bestille radar fra USA....

jensemann2

Recommended Posts

Jeg sjekket litt på priser på JRC MKII 1500 her i Norge, og landet på 15000+-.

Da jeg kontaktet et firma i USA fikk jeg følgende mail:

Thank you for contacting us, please find below our pricng and attached our bank information in case you decide to proceed with the order.

1) JRC 1500MKII $869.99

2) Shipping & handling $235.00

3) Bank fee for wired transfer $30.00

3) Total: $1134.99

Kindest regards,

Benjamin Gonzalez

MARINE WHOLESALES

2307 S. DOUGLAS RD. SUITE 201

MIAMI FL 33145

TEL: 305-444-3911

FAX: 305-444-3912

www.marinewholesales.com

Ved å legge 25% moms til dette, lander jeg på 8100 kroner. (regner med det ikke er moms på frakten fra USA...) (men vet ikke) .

Vel, dette må sies å være bra pris!! nesten for godt til å være sant. Noen som har erfaring med bestilling av slike ting fra USA/utland? Hører gjerne om erfaringer.

Jens

Regnestykket ser ut til å stemme, men det er mva på frakten også. Det er mulig at denne er billigere å sende via Magnum.

JRC er jo et billigmerke som bl.a. Seatronic solgte til gunstig pris før ProNav tok over agenturet i Norge og satte prisen på linje med Furuno og Raymarine.

Det er jo naturligvis noe skikkelig dritt å sende dette i retur hvis den er DOA eller går i stykker i garantitiden, pga fraktpris og fortolling(er).

Geir

Redigert av GeirKS (see edit history)

Ville du heller gått for

Furuno M-1623

6" Sølv LCD skjerm med god kontrast. 38 cm radome antenne med 2,2 Kw sender. Antenne med 3 hastigheter: 48, 31 og 24 rpm. Omnipad, EBL,VRM, Radar alarm, Watch man. Range: Opptill 16NM, strålebredde 6,2° Driftspenning : 10-40V DC, bruker kun 8W i vaktmodus. Komplett med antenne og 10m. kabel.

Kun kr: 12 900.- (seatronic)?

denne er jo billigere enn JRC-en. Jeg har ikke greie på det, men kan tenke meg at Furuno lever litt på navnet?

Tror du JRC-en er noe dårligere enn Furunoen?

Vet ikke, har aldri sett skjermen på JRC MkII i levende live, men jeg liker i alle fall ikke skjermen til Furuno. Raymarine, JRC og Furuno har alle samme oppløsning på disse små LCD-skjermene, riktignok med (4?) gråtoner.

Foreløpig synes jeg SL/RL70-serien er mer behagelig å se på enn Furuno, men jeg har som sagt ikke sett JRC sin skjerm.

Personlig hadde jeg kjøpt JRC til den prisen du nevner og krysset fingrene for at alt går bra. Den som intet våger intet vinner. Man får ingen god radar i den prisklassen uansett (personlig mening), men kanskje god nok til bruk en gang i blant i mørket (og tåka).

Litt usikker på om JRC har "Watchman" funksjonen som Furuno har, kjekt å ha på havet og om natten.

For hva synsingen var verdt,

Geir

• 2 år senere...

Har nettopp fått svar fra "Jomfru Kluge" i Seattle... :wink:

Hun sier at hun skal sjekke om det er restriksjoner m.h.p. utførsel. Hvis ikke, sender jeg penger over. Garanti (hvis nødvendig) kan hun evt. ordne der borte. (Jeg må jo da sende til henne osv....) :rolleyes:

Redigert:

Noen som vet om Jrc 1500 er ute av produksjon og hvis ikke har link til nettbutikk? ...

Har sjekket litt; Det virker som om den er ute av produksjon. Samme åpningsvinkel som Furuno 1715 men displayet virker dårligere.

(Sier endel kommentarer.) Og den kostet vel 1-200 $ mindre enn Furuno-en...

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 3 uker senere...
du bør vel ikke oppgi riktig verdi på den, for gaver som sendes slik skal vel momses inn om den er verdt 1000,- eller mer......

Nå er saken den at tollvesenet har fulle muligheter til å kryss-sjekke dine utanlandsoverføringer når du importerer noe, slik at hvis du overfører 2000 USD, men får en pakke tilbake fra mottaker av pengene som har verdi på 500 USD, kan du få et forklaringsproblem. Om de derimot gidder å gjøre det på slike småbeløp vites ikke. Men de har som sagt full anledning til det via Norges Bank sine registre.

Har også vært ute for at frakta er "negotiable" og fått prisen ned fra over 300 USD til under 100. Kommer an på hvor ivrige de er på å få salget. Men i ditt tilfelle forstår jeg det slik at det er din slektning som har sjekket opp fraktpris? Det bør uansett lønne seg å shoppe litt rundt, har hatt god erfaring med DHL på slike forsendelser.

Kjøpte for et par år siden en Furuno radar på E-bay, selger ville ha 35 USD for forsikring av forsendelsen. Vel framme viste det seg at pakka var skadet og displayet måtte skiftes - klar forsikringssak trodde jeg. Men nei da, avsender hadde ikke tegnet forsikring han, men puttet de 35 dollarene rett i lomma!

Redigert av sumo (see edit history)

Jeg bestilte i utg.pkt både radar og kartplotter fra WMJMarine, frakt kostet 229$, men jeg syns det ble kostbart og ikke mye rimeligere enn Maxfix. Droppet radaren og fikk frakt inkl. forsikring (dog bare for inntil 650$) for 99$. Dette var med sporing og det gikk raskt og smertefritt... Esken var hele og pen og det var også innholdet...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...