jensemann2 Startet 23.Februar.2005 Del på Facebook Startet 23.Februar.2005 Jeg sjekket litt på priser på JRC MKII 1500 her i Norge, og landet på 15000+-. Da jeg kontaktet et firma i USA fikk jeg følgende mail: Thank you for contacting us, please find below our pricng and attached our bank information in case you decide to proceed with the order. 1) JRC 1500MKII $869.99 2) Shipping & handling $235.00 3) Bank fee for wired transfer $30.00 3) Total: $1134.99 Kindest regards, Benjamin Gonzalez MARINE WHOLESALES 2307 S. DOUGLAS RD. SUITE 201 MIAMI FL 33145 TEL: 305-444-3911 FAX: 305-444-3912 www.marinewholesales.com Ved å legge 25% moms til dette, lander jeg på 8100 kroner. (regner med det ikke er moms på frakten fra USA...) (men vet ikke) . Vel, dette må sies å være bra pris!! nesten for godt til å være sant. Noen som har erfaring med bestilling av slike ting fra USA/utland? Hører gjerne om erfaringer. Jens Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 (redigert) Regnestykket ser ut til å stemme, men det er mva på frakten også. Det er mulig at denne er billigere å sende via Magnum. JRC er jo et billigmerke som bl.a. Seatronic solgte til gunstig pris før ProNav tok over agenturet i Norge og satte prisen på linje med Furuno og Raymarine. Det er jo naturligvis noe skikkelig dritt å sende dette i retur hvis den er DOA eller går i stykker i garantitiden, pga fraktpris og fortolling(er). Geir Redigert 23.Februar.2005 av GeirKS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 23.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Ville du heller gått for Furuno M-1623 6" Sølv LCD skjerm med god kontrast. 38 cm radome antenne med 2,2 Kw sender. Antenne med 3 hastigheter: 48, 31 og 24 rpm. Omnipad, EBL,VRM, Radar alarm, Watch man. Range: Opptill 16NM, strålebredde 6,2° Driftspenning : 10-40V DC, bruker kun 8W i vaktmodus. Komplett med antenne og 10m. kabel. Kun kr: 12 900.- (seatronic)? denne er jo billigere enn JRC-en. Jeg har ikke greie på det, men kan tenke meg at Furuno lever litt på navnet? Tror du JRC-en er noe dårligere enn Furunoen? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Vet ikke, har aldri sett skjermen på JRC MkII i levende live, men jeg liker i alle fall ikke skjermen til Furuno. Raymarine, JRC og Furuno har alle samme oppløsning på disse små LCD-skjermene, riktignok med (4?) gråtoner. Foreløpig synes jeg SL/RL70-serien er mer behagelig å se på enn Furuno, men jeg har som sagt ikke sett JRC sin skjerm. Personlig hadde jeg kjøpt JRC til den prisen du nevner og krysset fingrene for at alt går bra. Den som intet våger intet vinner. Man får ingen god radar i den prisklassen uansett (personlig mening), men kanskje god nok til bruk en gang i blant i mørket (og tåka). Litt usikker på om JRC har "Watchman" funksjonen som Furuno har, kjekt å ha på havet og om natten. For hva synsingen var verdt, Geir Sitér dette innlegget Link to post
Ben-GT Svart 23.Februar.2005 Del på Facebook Svart 23.Februar.2005 Sjekk denne tråden http://www.blocket.se/view/4364386.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Ben _GT Sitér dette innlegget Mvh Ben-GT Link to post
Suzuki Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Det finnes en pent brukt JRC 1500 her, til en bra pris såvidt jeg kan forstå. Hadde jeg hatt $$, skulle jeg kjøpt den sjøl.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
alidal Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Har du sett denne? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Har du sett denne? <{POST_SNAPBACK}> Kommer på 1835$ inkl. frakt= NOK 12478 + mva Ikke noe dårlig kjøp. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
GeirKS Svart 27.Februar.2005 Del på Facebook Svart 27.Februar.2005 Veldig liten skjerm og med mye dårligere oppløsning enn konkurrentene på JRC 1800 CP. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Tenker på Furuno 1715 som ny radar i båten. Kjøp fra USA (rimelig dollarkurs for tiden), sendt som "gave" til meg fra slektning "over there". Spørsmål: 1. Noen som har erfaring med denne radaren? 2: Hva risikerer jeg å måtte betale ekstra (toll / mva) for denne? (Koster 1369$) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hallaron Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 du bør vel ikke oppgi riktig verdi på den, for gaver som sendes slik skal vel momses inn om den er verdt 1000,- eller mer...... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sebaldus Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Noen som vet om Jrc 1500 er ute av produksjon og hvis ikke har link til nettbutikk? På ebay virker det som om det kun er Furuno som byes frem for salg og på de er det ikke så mye å spare i forhold til tilbud i Norge. Snakker da om de billigste utgavene. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Man skal kanskje ikke være så enstlig for tap av garanti når en ikke betaler mer en ca. halvparten av prisen i norge. Da har en jo råd til å kjøpe en til i verste fall......... Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
oddgeir Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 Alle de seriøse leverandørene i USA ordner garantireparasjoner. Det er bara å sende gjenstanden bort dit, så kommer den tilbake etter 2 uker. Frakten må man riktignok betale, men fortsatt billigere enn å kjøpe ny. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Marwin Svart 30.September.2007 Del på Facebook Svart 30.September.2007 (redigert) Har nettopp fått svar fra "Jomfru Kluge" i Seattle... Hun sier at hun skal sjekke om det er restriksjoner m.h.p. utførsel. Hvis ikke, sender jeg penger over. Garanti (hvis nødvendig) kan hun evt. ordne der borte. (Jeg må jo da sende til henne osv....) Redigert: Noen som vet om Jrc 1500 er ute av produksjon og hvis ikke har link til nettbutikk? ... Har sjekket litt; Det virker som om den er ute av produksjon. Samme åpningsvinkel som Furuno 1715 men displayet virker dårligere. (Sier endel kommentarer.) Og den kostet vel 1-200 $ mindre enn Furuno-en... Redigert 30.September.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Omtalte venninde i Seattle sier 1665$ for radaren og 250$ i frakt... Synes den fraktprisen høres høy ut Noen som kan anbefale rimeligere løsninger? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
sumo Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 du bør vel ikke oppgi riktig verdi på den, for gaver som sendes slik skal vel momses inn om den er verdt 1000,- eller mer...... Nå er saken den at tollvesenet har fulle muligheter til å kryss-sjekke dine utanlandsoverføringer når du importerer noe, slik at hvis du overfører 2000 USD, men får en pakke tilbake fra mottaker av pengene som har verdi på 500 USD, kan du få et forklaringsproblem. Om de derimot gidder å gjøre det på slike småbeløp vites ikke. Men de har som sagt full anledning til det via Norges Bank sine registre. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Må vel oppgi korrekte priser osv. Men en fraktpris på 250$ syntes jeg høres dyrt ut.... Noen som har forslag til rimeligere forsendelsesmåte? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansi Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Bestillte noen deler fra uniten for et par - tre uker siden. I utgangspunktet skulle de ha ca 170 USD for frakt. Avbestillte da bestilling. De tok da kontakt med meg og lurte på om hvor mye jeg kunne tenke meg å betale for frakt. Jeg svarte 85 USD. Det aksepterte de. Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) Har også vært ute for at frakta er "negotiable" og fått prisen ned fra over 300 USD til under 100. Kommer an på hvor ivrige de er på å få salget. Men i ditt tilfelle forstår jeg det slik at det er din slektning som har sjekket opp fraktpris? Det bør uansett lønne seg å shoppe litt rundt, har hatt god erfaring med DHL på slike forsendelser. Kjøpte for et par år siden en Furuno radar på E-bay, selger ville ha 35 USD for forsikring av forsendelsen. Vel framme viste det seg at pakka var skadet og displayet måtte skiftes - klar forsikringssak trodde jeg. Men nei da, avsender hadde ikke tegnet forsikring han, men puttet de 35 dollarene rett i lomma! Redigert 19.Oktober.2007 av sumo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Takker for advarselen. Skal sørge for forsikring. Men DAahh kommer jeg vel ikke under 250$?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
bjoris Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Jeg bestilte i utg.pkt både radar og kartplotter fra WMJMarine, frakt kostet 229$, men jeg syns det ble kostbart og ikke mye rimeligere enn Maxfix. Droppet radaren og fikk frakt inkl. forsikring (dog bare for inntil 650$) for 99$. Dette var med sporing og det gikk raskt og smertefritt... Esken var hele og pen og det var også innholdet... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sebaldus Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Jetcarrier er vel og en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.Januar.2008 Del på Facebook Svart 1.Januar.2008 DAahh er radaren bestillt!! Hos www.defender.com. Billigste på nettet... (Furuno 1715!) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
FastBoater Svart 1.Januar.2008 Del på Facebook Svart 1.Januar.2008 link direkte fnat den ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.