koh Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 (redigert) Hei ! Jeg var med på noen budrunder på et delelagersett til en yanmar her for en stund siden. Selgeren hadde daglig besøk av DHL, og det var veldig "behagelig" for ham å bruke dem. Husker ikke helt alle detaljer, men mener pakka var rundt 50 liter, og veide litt over 30 kg, og DHL skulle da ha over $600. Sjekket USPS, og vips var vi nede i $360. Men da var det hele tiden snakk om fly. Internt i USA var det 85$. Seinere har jeg forsøkt Jetcarrier, og for denne pakka ville prisen over dammen vært 295 KR !, og kanskje en drøy hundrelapp til helt hjem. Så total frakt med Jetcarrier ville omregnet havnet på rundt $160 MEN da snakker vi om sjøfrakt, og fra NJ til Norge går det 4 uker. Så var det det med gave og deklarering. Jetcarrier toller varen inn i sitt navn, og da snakker vi firma, og vips er det ikke noe som heter gave. JetC forlanger også dokumentasjon på verdien, og gjør det helt klart at det er straffbart å bløffe på verdien. Imidlertid vil jeg tro at det er grenser for hvor nitidige de er i kontrollen - de pakker neppe opp hver enkelt pakke og sjekker. Men det er en forskjell, og det er at det er DU som må stå for bløffen om du skal unngå momsen. ..med feks USPS er det avsender som deklarerer...... JetCarrier kan også levere med fly, og prisene kan konkurrere - men her må det sjekkes nøye, for prisene hos JC øker når volumet øker i motsetning til flere av de andre som har mest prisøkning ift. vekt. Har hørt om folk som har kjøpt lette kartplottere, men som har vært pakket inn i store esker med masse isopor, og fått erfare dette ! Må vel også skynde meg å tilføye at jeg ikke har fått i hus min første JC leveranse ennå, men ihht web, er det ikke lenge før pakka triller inn. Så det blir en ny julaften en av de første dagene ! -koh Redigert 1.Januar.2008 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Davestq Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Hei, Kjøpt av Defender.com ( Veldig bra service ) Raymarine 2Kw Radardome Ray 125 GPS Ray DSM 30 Eko Modul Ray xducer ( Fart - Temp ) Ray xducer ( Dypbde ) Frakt 291 USD med UPS/Posten, Defender ordene alt. Skal kjøpe C80 men vente on sjå hvis det blir forandring på 2008 Model.... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Hei, Kjøpt av Defender.com ( Veldig bra service ) Raymarine 2Kw Radardome Ray 125 GPS Ray DSM 30 Eko Modul Ray xducer ( Fart - Temp ) Ray xducer ( Dypbde ) Frakt 291 USD med UPS/Posten, Defender ordene alt. Skal kjøpe C80 men vente on sjå hvis det blir forandring på 2008 Model.... Hei, jeg kjøpte en Garmin på dette nettstedet... Remanufactured, men den var helt ny... Ser det har E80 som Remanufactured nå... E80 til kr. 12.000 inkl mva ex frakt til Norge Er ikke det veldig billig? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Davestq Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Hei, Det er billig men C80 til 8000 Nok er bedre. Jeg ikke trenge E80... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Nå er E80 prisen til bjoris inkl mva, mens C80 prisen din er exl mva. En god grunne til å kjøpe E-serie i stedet for C-serie er at den nye generasjonen med HD og Super HD radarer bare kan brukes sammen med instrumenter som har Seatalk HS. HD radar er foreløpig ikke tilgjengelig som dome, men vil bli overrasket om den ikke kommer i løpet av året. C-Serien er ikke endret siden den ble introdusert så det er ingen grunn til å vente at 2008 modellen skal skille seg fra de tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Davestq Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Hmmmm. Nå har jeg sett litt på den. Det bli samme pris... Helt Nytt C80 eller ReMan E80... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Fikk min remanufactured E80 levert rett før jul. I følge en av de største forhandlerene i USA er pålitlighten til en remanufactureded enhet like bra, hvis ikke bedre enn for nye enheter. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2008 Og i dag kom radaren levert på døra av posten... 1715 Furuno LCD 24-mil radar. 8k3 NOK inkludert 200$ i frakt og NULL toll :flag: Billigere enn 20k NOK i alle fall! Fakturert som "avstandsmåler" i firmaet, halveres prisen i utgangspunktet; Og salg av den gamle Appelco-radaren (som er i god stand) til ca 2k NOK Resultatet KAN bli at jeg KUN må legge ut 2k NOK for hele herligheten Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fantino Svart 14.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2008 En god grunne til å kjøpe E-serie i stedet for C-serie er at den nye generasjonen med HD og Super HD radarer bare kan brukes sammen med instrumenter som har Seatalk HS. HD radar er foreløpig ikke tilgjengelig som dome, men vil bli overrasket om den ikke kommer i løpet av året. Trodde HD kun var kompatible med G-serie display? Ser i alle fall slik ut fra Raymarines nettsider.. Tygger på radar selv, men sliter litt med at domene har såpass mye dårligere spec enn de åpne (samt at de åpne er minimum 4 fot og ikke kan monteres på min båten uten å få den sertifisert som helikopter Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Helt nederst på Raymarine sin omtale av både HD og Super HD radar står følgende: Raymarine digital radar support for E-Series coming Spring 2008. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Det var interessant, men jeg finner ikke siden. Gidder du å legge inn link? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 (redigert) Kikker litt på Ray sine radarer og finner ikke noen "digitale kakeboks" raderer, kun "open array" med pris fra $5k og oppover.... som har en "propell" på 1,2 meter... finnes det noen linker til de mere "vanlig fritidsbåtstorleik" på HD radarene til Raymarine. Redigert 15.Januar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
abbor Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Du finner det nederst eksemplevis på denne siden: Super HD Radar Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 (redigert) Kikker litt på Ray sine radarer og finner ikke noen "digitale kakeboks" raderer, kun "open array" med pris fra $5k og oppover.... som har en "propell" på 1,2 meter... finnes det noen linker til de mere "vanlig fritidsbåtstorleik" på HD radarene til Raymarine. HD radar er foreløpig ikke tilgjengelig som dome, men vil bli overrasket om den ikke kommer i løpet av året. Redigert 15.Januar.2008 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Ser det ikke er noen grunn til å stresse med å handle fra USA, DN skriver i papir utgaven i dag at vi kan forvente dollaren ned mot 4,75.... så kan en vel sitte på rekka en stund til og planlegge mere "gadget" en kan kjøpe fra USA for penger spart på valuta.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
abbor Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 Skal ikke se bort i fra at Raymarine må heve prisene noe i USA etterhvert. De produserer i Ungarn så dollarkursen må skape store problemer for dem. Men så var det dette med å være konkuransedyktige på pris med Garmin, der har de jo allerede et problem med dagens priser. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2008 ...Og i dag kom radaren levert på døra av posten... 1715 Furuno LCD 24-mil radar.8k3 NOK inkludert 200$ i frakt og NULL toll Billigere enn 20k NOK i alle fall! Rett skal være rett:Fikk en MOMS-regning på et par lapper (nesten) Men-men, MYE rimeligere enn kjøp i Norge uansett Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bonita I Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Vurderer kjøp av Garmin 18HD radar fra MarineDeal. (De reduserer fakturabeløp som gir lavere mva. Kan spare over 3 høvdinger på kjøp fra US) Har nettopp kjøpt plotter derfra (4012) som fungerer utmerket. Det jeg lurer på er installering av radaren opp mot plotteren - er dette enkelt og noe en gjør selv, eller må det proffe til for at det skal fungere skikkelig? (Er jo "Plug and play" - men hva med fysiske monteringer og instillinger ? ) På plotteren var det kun å gå inn på Bellanor sine sider, og laste ned både brukermanual og installasjonsanvisninger på norsk - men kan ikke se at dette er tilgjengelig for radar.? Noen som har installert radar selv og har gode råd ? Alternativt noen som vet hva koster det å få installert dette av proffe ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Sydvesten Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Når det gjelder det at Marine deal reduserer faktura beløpet så er vel ikke det noen bør skryte av her på forumet siden det ulovlig....tvert imot vitener det om useriøsitet etter mitt syn. Når det gjelder Garmin radarer mot plotterer så skal det være plugg an play, så dette fungerer utemekert.. Det er vel tre porten på 4012 plotteren... men når det er sagt så selger malfix GM18HD for 10900,- som virker å være en brukbar pris, selv man kan får den samme fra USA inn på lovlig vis for 2000 mindre (1361$ pluss moms som er 1700$ eller 8700 kroner med kurs på 5,10) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.