JohanTJ Startet 5.Mars.2013 Del på Facebook Startet 5.Mars.2013 Hei Er den lite lykkelige eieren av en AQD21B, trenger deler. Volvo Penta sine, koster en formue. Noen som vet hva denne motoren heter i det sivile liv? Tar imot alle tips med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 5.Mars.2013 Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Litt leit å skjønne hva den heter i sitt marine liv også. Er dette 146hk bensin med 280 drev. Da er det vel en B21 eller en B23 bilmotor Sitér dette innlegget Link to post
Filmtriks Svart 5.Mars.2013 Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Jeg antar at dette er en variant av MD21B, og da er dette en indenor motor. Den er brukt i en rekke peugot-modeller, og noe deler kan skaffes gjennom forhandler der. Ellers så kan Varhaug Elektrodiesel AS anbefales på det sterkeste. Skaffet med "utgåtte" deler til en brøkdel av hva Volvo-Penta forhandler skulle ha. Matepumpe til diesel ble fremskaffet på få dager, til en ubetydelig pris Det er forøvrig skrevet mye om denne motoren her inne på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
JohanTJ Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Hei Ja det er en Volvo Penta AQD21B, 4-sylindret Diesel. Ser fra flere sider på nett at MD21B og AQD21B står i samme dele dider hos div. forhandlere. Jeg må skifte sylinderforinger. Derfor ser jeg det som en fordel og kjøpe "bil deler". Takk for tilbakemeldinger, så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 5.Mars.2013 Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 MD = MarineDiesel AQD er vel Aquamatic (drev) Diesel? Sitér dette innlegget Link to post
JohanTJ Svart 5.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Takk, da forstår jeg bedre, Det står MD21D, AQD21B i delekatalogene. Tror denne motoren satt i 504 Peugotene. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 5.Mars.2013 Del på Facebook Svart 5.Mars.2013 Hei! Denne motoren er en Indenor XDP4, finnes i utrolig mange navn og versjoner, men alle er like i blokka. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.