Jump to content

Redningsselskapet eller Sjøassistanse-----erfaringer?

Figaro

Recommended Posts

Hei båtfolk,

Jeh har fått et tilbud fra Sjøassistanse om medlemsskap for kr. 220 pr. år pga min VHF-lisens. (Ord. pris er kr. 475)

Jeg har også vært totalmedlem hos Redningsselskapet, og der koster det iår kr. 845.

Ved første øyekast ser det ut for at Sjøass. dekker omtrent det samme som Redningss. og det er da et godt alternativ.

Noen eks.: Kr. 0 i egenandel på bruk av Sjøass.

Gratis service 24 timer i døgnet :diving:

Slep til nærmeste havn :clap:

Hjemtransport av besetning, mm. :thumbsup:

Er det noen som har dette medlemsskapet og som har erfaringer med Sjøassistanse vs. Redningsselskapet?

Jeg har sendt en mail til oppgitt adresse med noen spørsmål, (hvilke båter de bruker osv.) men ikke fått svar. :nonod:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Jeg har båten forsikret hos Atlantica og har her inkl "sjøassistanse" i forsikringen. Fikk faktisk testet dette ut forrige sesong da jeg fikk startproblem ombord. Ringte Atlantica sin vakt tlf som deretter satte meg over til Rogaland Radio som videre kontaktet Redningsskøyta. Fakturaen fra Redningselskapet sendte jeg videre til Atlantica som tok den kosten. Er i tillegg "støttemedlem" hos Redningselskapet, da jeg betaler de 800,- med glede for den jobben de gjør ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...