Jump to content

Sleipner hydraulisk styring på 2xVP 290DP, erfaringer?

Sanremo

Recommended Posts

Det finns vel muligens hydraulisk styring som takler dobbelt instalasjon...men en annen ting jeg smertelig har erfart er at kun hydraulisk styring på en dobbel instalasjon blir masse krefter i bolten på det første drevet. Da jeg kjøpte båten var ikke servoen min i funksjon(noe jeg ikke visste) Syntes den var noe tung på roret men ikke mer enn at jeg trodde det var normalt(har ikke hatt så stor båt før).

Resultat: mistet styringa i kulig og måtte reddes av Elias..Fikset servoen og fikk en ny båt. Hvorfor vil du kutte ut servoen egentlig?( Jeg har samme oppsettet2x 290dp med sleipner hydr styring og hjelpe servo som nå fungerer :thumbsup:

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Grunnen er at jeg synes det er litt smør på flesk å ha hydraulikk til å dra hydraulikk og at det blir ryddigere med mindre komponenter montert . En annen ting er at det er trankt å komme til og at det blir konflikt i forhold til ankervinsjen. Jeg har kontaktet Vetus ang problemet og de har muligens en løsning med kraftigere pumper, hvis ikke må jeg vel gjør som deg :confused:

Takk for svar Elise, jeg har servo og kabelstyring nå, så det er forsåvidt ikke noe problem med delene. Har en venn med samme instalasjon på en 36Fjord som kun har hydraulisk styring fra Tenfjord og turner kun 4omdr. så jeg håper det kan ordne seg. Jeg skriver litt mer når jeg får opplysninger fra Vetus.

Brukte servoer kjøper du hos skraphandleren til volvo...orginal grønn båtservo 6000, ny hos bil sjappe 3000(dyr maling) fin brukt en hos høggeren 500-800...

Men som sagt vær obs på på bolter og belastning uten hjelpe servo...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...