Jump to content

Tråden for tapt - funnet!


Zitt

Recommended Posts

Dette er tråden der du kan melde fra om noe du har blitt frastjålet, mistet eller funnet noe!

Jeg oppfordrer alle sjøfarere til å være oppmerksom. Det er nok ikke alle motorer, joller, utstyr eller båter som ender opp i Litauen eller Polen, slik mange har en tendens til å tro.

Finner du et smykke, en flott lighter, kosebamsen til en liten gutt eller en flytevest i en uthavn......meld fra! Det er ikke alle ting vi kan bry Politiet med!

 

Jeg savner min Mercury 6hk!!! Kjennetegn; Den har noen små grønne malingsflekker på dekselet!

På forhånd takk for tips!

Redigert av Wiking26AC (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott initiativ :thumbsup: Men for din egen del så kanskje litt mer utfyllende om objektet du har blitt frastjålet ? Årsmodell,farge,hvor i landet den forsvant osv? (jeg vet merc er svarte og det står hvor du holder til,men sånn generelt )

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

Du har helt rett, Banarne! Motoren er svart, 2011-modell og forsvant i Os kommune!

Jeg ble også frastjået en 3,5hk for noen år siden, og kan det virkelig være slik at slike småmotorer blir fraktet ut av landet. Det er jo ikke den helt store verdien, så jeg skjønner ikke helt at det lønner seg så veldig. Kan det være så enkelt at en ungdom kommer hjem med ny motor som han sier han har lånt/kjøpt av en kamerat?

Link to post
Share on other sites

Av erfaring,så vet jeg at en stor andel av stjålne båter/motorer og utstyr blir mellomlagret på lokasjoner som kjeltringene har.Dette kan ligge 300 meter inn i skogen bak huset ditt.. Der blir det liggende til transport blir organisert.De kjører gjerne fulle lass med semi trailere.Men selvfølgelig er det også endel "lokale helter" rundt omkring som forsyner seg av andres eiendom også.Minner meg om en historie fortalt av en i Kripos.. : De var på rekognoseringstur til Litauen en gang. De ankom tollstedet via ferge (den ruta som smuglerene bruker) og utenfor tollstasjonen står det et par dyre Mercedes/BMW eller noe,og en gammal grønn Lada 1502. Da de nysgjerrig spurte om hvem som eide Ladaen fikk de til svar at det var toll betjenten som begynte for et par uker siden... Så denne type kriminalitet stikker så dypt at for Ola Normann er det ufattelig,"hele" land er korrupte,Toll,Politi,Vektere,alle som på en eller annen måte kan stå i veien blir kjøpt. I Vilnius så er det et eget marked som "kun" er for tyvegods. Men om din motor er der vites ikke. Ser jeg den så gir jeg beskjed :wink:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

stjaalet_jolle.jpgSavner denne, sist sett på Lade i trondheim sommeren 2012...

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...