Jump to content

Bytte axeltätning på MaxPower bog thruster

ebonita

Recommended Posts

Idag har jag återmonterat gavlar med nya lager, packboxar och o-ringar.

Lite av Biltemas siliconfett på packboxarnas glidytor och o-ringarna för säkerhets skull.

Fyllt Biltemas EP-olja och luftat så att den kom igenom växeln.

Försiktig provkörning, gick förträffligt och som en katt.

Nöjd!

:thumbsup:

Moro at det ble bra til slutt! Ikke noen sak å få et bra resultat når man er så nøye med detaljene som dere har vært :smiley: Har ikke inntrykk av at folk flest har den tolmodigheten. Men nå er vel vi her inne litt over gjennomsnittet interessert i å legge energi i at båten skal være i toppform :lol:

Till Komodo:

Tack för Din välvilliga beskrivning, och tack för goda råd unterwegs!

Ja lite båt-nörd är man väl som kanske ungdomarna skulle sagt.....

Oivind:

Ja eftersom det skulle bli ganska söligt att göra flera försök med shims när det kommit olja i växeln så chansade jag på att lägga shimsbrickorna så som jag tror att dom låg när jag demonterade växeln, dvs en på ena sidan och två på den andra.

Jag provmonterade så och smorde packboxarna med lite silikon-fett och sedan drog jag runt växeln både för hand och genom att 'dutta' lite fram och tillbaka med ström.

Det kändes ok, så jag fyllde oljan och provkörde igen och det gick tyst och fint.

.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...