Banarne Svart 11.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2013 Båtplassen på sitt beste Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Roger jo Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Startmotorene på disse Ford-blokkene kan ta kvelden etter en sur vinter. Det vet jeg av egen erfaring. Trodde først motoren sto kubb, men klarte å dra den rundt med en pipenøkkel. Strøm var OK, men ikke startmotoren.. Ellers syntes jeg det er veldig store krav til strøm på noen av postene her. Skal ikke se bort fra at de har rett som hevder at det å kine på starteren et par/tre ganger om vinteren ikke er så dumt. Min starter er fra 1977, men den blir startet og kjørt en tur hver mmd. om vinteren. Du misforstår to banker av 2x 140Ah er ikke stort krav til strøm til starteren, bare en bonus. Jeg har aldri forstått at en har et eget startbatteri som av mange bare blir brukt 20 til 50 ganger i året og lider av det. Derfor har jeg to forbruks banker og starter på den ene og batteriene har holdt i 10/12 år hittil. Flott at du fikk hjep " PerRl" og fikk startet, det var den klassiske feilen.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
valvolainen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) Flotters, god båtsesong! Det er hyggelig med overhalingstråder, men av og til er det jammen fint med en kort tråd også! Redigert 12.Mars.2013 av valvolainen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Jan er vår venn ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.