TorSan Startet 7.Mars.2013 Del på Facebook Startet 7.Mars.2013 Noen med erfaringer med bruk av Eik istedet for teak til dekk. Hvor tykt kan jeg tillate meg å lage tredekk når dette skal limes rett på stålet. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 7.Mars.2013 Del på Facebook Svart 7.Mars.2013 Eik mot stål er fy syra i eika terer på stål men Ask går fint:-) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Svært ofte ender det opp med at stålet begynner å ruste under treverket. Hvorfor tre på stål ?det er knapt noen fordeler. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Er nok enig med pettersand. Det kommer ikke en trebit på Huldas dekk. Treverk på stål er en korrosjonsfelle. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Eik blir svart hvis den er ubehandlet. Bruk evt kork eller annen teak look-a-like. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Vetus selger et kork-vinyl belegg som er 100% vanntett, og sklisikkert. Egner seg godt på stålbåter. Har hatt mitt i årevis, og ingen rust under. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
TorSan Svart 8.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Eik mot stål er fy syra i eika terer på stål men Ask går fint:-) Takk for dette. På min båt er det Teak dekk fra gammelt av. Med rikelig med rust under. Det er limt og poppet på ståldekket, med flere hundre hull for naglene gjennom ståldekket. Jeg regner med å måtte rive dekket av og sveise igjen alle hullene. Så må jeg finne ut om jeg skal legge noe på toppen. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 Få av dritten og sveiS igjen hull send en i m vis du trenger hjelp :-) Sitér dette innlegget Link to post
Janrik Svart 8.Mars.2013 Del på Facebook Svart 8.Mars.2013 <<<<<<<<hvorfor ikke pvc "teak", limes mot underlaget og er tett. http://marmar.no/side4.htmll Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.