Luco Startet 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2013 Jeg har litt drypp fra ror akslingen så jeg tenkte å bytte o-ringer og plast skive. 40mm aksling. Er det sleipner system? Det ligner på noen bilder jeg fant på sleipner.no Det er en O-ring og en plast skive oppe og likt nede. Jeg ringte en lokal båtbutikk og hørte på pris ut fra at det er sleipner og 40mm aksling, kan det stemme med 225kr for to o-ringer og to plast skiver??? På siste bilder har jeg tatt av armen innvendig og senket ned som på bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 To O-ringer bør ikke koste mer enn to kroner pr.stk.! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Er det ein Scand du har? Eg tenkjer umiddelbart West Mekan når eg ser det roret ditt. Mogleg eg tar feil? Eg ville aldri betalt den prisen for det kitet, men det høyrer med til historia at eg har dreiebenk i garasjen og kan dreie dei skivane sjølv for kr. 0-, O-ringar kostar lite gjenom dei rette forhandlarane. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Luco Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Nei det er en norsk bygd nordwest 355 fra tidligt 90 tallet. Med to motorer blir det jo nærmere femhundre kroner for 4 o-ringer og noen plast skiver!!! Noen som kan bekrefte fabrikat? Og har hørt om en mer edrulig pris? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Fikk mail fra sleipner og de sa at det ikke er sleipner ror. Noe som har sett dette roret før? Noen som vet noe om hvor jeg får tak i o-ringen og plast skiva? Er det spesielle ting eller hylle varer i en jernvare butikk? Kansje skiva kan brukes videre, eller er det den som er slite delen? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Hvis du tar med de O-ringene til Tess, Tools e.l. får du sikkert tak i nye. De skivene har sikkert ingen tettefunksjon, bare trust for å unngå metall mot metal, så hvis de er relativt uskadd kan de kanskje brukes om igjen. En annen sak er om det blir tett med nye O-ringer. Den akselen din ser jo ikke akkurat blank ut. Er det en messingaksel med tegn til avsinkning? Det er i alle fall viktig at akselen er glatt og uskadd i det partiet den ligger mot O-ringene, disse tetningene er vare på ugjevnheter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Luco Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Den ser styggere ut på bilde, det plast hylse oppe og nede så der den er rosa har vel stått i vann, men det er bare missfarging. Takk, får prøve det. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Ok, hvis den ikke er tæret ville jeg allikevel pusset den blank med helt fint smergel, og satt det godt inn med fett. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Luco Svart 17.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Ringte west mekan, var ikke det heller, han trodde det var vetus kansje. Var nogva motor som monterte motorene kansje de huske fabrikatet, rekne med de monterte rora og. Ellers får jeg gå for nye oringer, kansje hakket tykkere... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.