Astor Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 (redigert) Jeg hadde skade på propell for noen pr siden og fikk full erstatning. Gjensidige. Redigert 15.Mars.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bergen Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Telenor Maritim Radio ringer nok ikke selv, slike ringejobben blir satt ut til byrå som driver med slikt Vi må huske at kystradiostasjonene fortsatt er bemannet og der er vel kanskje en mulighet for at det er de ansatte her som får oppgaven å ringe til kundene i rolige stunder. Ingen dårlig ide i så fall. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Angående Atlantic så er det viktig å lese vilkårene godt før en slår til. Jeg gikk på grunn under regatta, kostet meg kr 8000- i egenandel. Hadde jeg vært forsikret i Atlantica ville egenandelen blitt kr 50 000- Så for min del var det et enkelt valg at jeg ikke valgte å takke ja til Atlantica til tross for lav pris. Utenom regatta har de også endel kryptiske tekster som kan tolkes som om tilsvarende egenandel (15%) inntreffer ved ganske mange ulike skadetilfeller. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Telenor Maritim Radio ringer nok ikke selv, slike ringejobben blir satt ut til byrå som driver med slikt ...................... I disse tider, hvor det svindles i e-poster, SMS og telefonoppringninger fra diverse kjeltringer om alt fra skatteoppgjør til nigeriasvindel.... er det ingen som er skeptisk til at en får en nokså "uvanlig" oppringning, med spørsmål om både nærmeste pårørende, adresse, e-post (.... eller hva de nå spør om ) osv.? Nå har jeg jo fått med meg via baatplassen at denne oppringningen kommer, men hvis jeg uten forvarsel hadde blitt oppringt av noen som presenterte seg som Telenor Maritim Radio som spurte og grov, så tror jeg den samtalen hadde blitt veldig kort. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Hun som ringte meg spurte veldig hyggelig om jeg var villig til å ta i mot et tilbud om forsikring på min båt fra Atlantica båtforsikring. Det er nok ikke kystradiostasjonene som ringer nei. Hadde Telenor ønsket å sjekke telefonnumrene til konsesjonsinnehavere, ville det vært temmelig tydelig skrevet på den Giroen som kom i postkassen for ikke lenge siden. Jeg tipper at det er Atlantica som har har kontaktet Telenor og tilbudt dem om at de godt kunne sjekke registeret deres. Det er en skikkelig drøm for et forsikringsselskap å få tak på en database med 37.000 kunder hvor ALLE er potensielle kunder. Jeg tipper at Telenor ikke betaler en eneste krone for dette, men om de får noe betalt aner jeg ikke. Om det er slik at mine personalia er videreformidlet til et forsikringsselskap eller et telefonssalgsbyrå er jeg jaggu ikke sikker på hvordan utfallet hadde blitt ved en evt politianmeldelse. Mon tro hva datatilsynet sier til en slik sak.... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
hev Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Det er nok ikke kystradiostasjonene som ringer nei. Hadde Telenor ønsket å sjekke telefonnumrene til konsesjonsinnehavere, ville det vært temmelig tydelig skrevet på den Giroen som kom i postkassen for ikke lenge siden. Jeg tipper at det er Atlantica som har har kontaktet Telenor og tilbudt dem om at de godt kunne sjekke registeret deres. Det er en skikkelig drøm for et forsikringsselskap å få tak på en database med 37.000 kunder hvor ALLE er potensielle kunder. Jeg tipper at Telenor ikke betaler en eneste krone for dette, men om de får noe betalt aner jeg ikke. Om det er slik at mine personalia er videreformidlet til et forsikringsselskap eller et telefonssalgsbyrå er jeg jaggu ikke sikker på hvordan utfallet hadde blitt ved en evt politianmeldelse. Mon tro hva datatilsynet sier til en slik sak.... RSL Nei, du tipper nok grundig feil i utgangspunktet Helge Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
hev Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Vi må huske at kystradiostasjonene fortsatt er bemannet og der er vel kanskje en mulighet for at det er de ansatte her som får oppgaven å ringe til kundene i rolige stunder. Ingen dårlig ide i så fall. Nei, det er nok en dårlig ide. Om operatørene skulle sitte og ringe titusenvis av telefoner ville de for det første ikke ikke klare å gjøre jobben sin skikkelig (lyttevakt), i tillegg så ville det nok tatt veeeldig lang tid... Helge Sitér dette innlegget Hjemmeside på WEB og på facebook. Arbeidssted er Florø Radio. Link to post
RSL Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Nei, du tipper nok grundig feil i utgangspunktet Da kan du kanskje komme med litt fakta, siden du har fasiten. Det er bare tull om vi som tipper skal føle oss lurt og bedratt om det faktisk er helt andre hensikter ute å går. Det er under tre uker siden jeg mottok en flettet utskrift på en giroblankett fra Telenor. Det hadde kostet inntasting av en til tre setninger en eneste gang å fått på spørsmålet om registrert mobilnummer fortsatt var gjeldende. Hva er så årsaken til at man blir oppringt nå, hvem er det som ringer og hvorfor er de samtidig salgsagenter for Atlantica? Jeg beklager selvsagt sterkt alle anklager eller hentydninger til urent spill om jeg tar feil, men vil selvfølgelig spørre den som ringer meg om hvor de har fått tak i mitt nummer, hvor de ringer fra og på vegne av hvem. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Astor Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Men uansett hvordan man vrir og vender på det, så kommer det noe godt ut av at de ringer. Prøv å få fram det positive... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Med tanke på hvor stor del av inntjeningen som går til å betale callsenter for telefonsalget så våger jeg den påstand at en organisasjon som velger å bruke telefonsalg ovenfor egne medlemmer er villig til å gå langt i å plage medlemmene. Det må være grei inntjening i sikte når de setter bort hele jobben til et callsenter. Et callsenter tar ikke gratisoppdrag for å si det sånn. Så det positive er nok der, i form av selskapet som får solgt mer av sine produkt via maritim radio. Det er vel egentlig bare å innse at Telenor nå ser på sitt medlemsregister som noe som har en markedsverdi som bør realiseres. BI-konsulenten og blåsnippene har begynt å jobbe, ikke bli overrasket om det blir mer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 (redigert) I disse tider, hvor det svindles i e-poster, SMS og telefonoppringninger fra diverse kjeltringer om alt fra skatteoppgjør til nigeriasvindel.... er det ingen som er skeptisk til at en får en nokså "uvanlig" oppringning, med spørsmål om både nærmeste pårørende, adresse, e-post (.... eller hva de nå spør om ) osv.? Nå har jeg jo fått med meg via baatplassen at denne oppringningen kommer, men hvis jeg uten forvarsel hadde blitt oppringt av noen som presenterte seg som Telenor Maritim Radio som spurte og grov, så tror jeg den samtalen hadde blitt veldig kort. Motsatt. Den gode svindleren/tyven har lest på BP og ringer når rundt og pumper folk for opplysningene de trenger. Og blir du skeptisk så viser de til tråden her på BP og informasjonen herfra. Siden det er forsikring som skal selges så må jeg vite hvor båten din ligger, hvor stor og hvor ny påhengs den har, om havnen er overvåket, om du har alarm og sporingsutstyr mv. Den perfekte forberedelse for et raid i opplagshavner eller for å stjele en båt. Redigert 17.Mars.2013 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.