Jump to content

Skal investere i ny støvsuger til båten. Tips?

fjord bris

Recommended Posts

Hei. Vi skal kjøpe oss en støvsuger som skal være fast i båten. Har før hatt 12V, håndholdt støvuger med blandede erfaringer. Den vi skal investere i nå er tenkt å være en liten kraftig sak på 230V. Da eg føler 12V blir for pinglette... Hvilken støvsuger bruker båtfolket på BP?

Noen som har gode tips så blir eg glad :smiley:

Jeg har en 12v som jeg ble veldig overaska hvor bra den sugde! det er med ekstra slange på den så det er let å få opp boss på dørken. det er jo ikke en støvsuger man støvsuger store teppeflater med uansett da.. men skal du ha en 230 på 1500w må du rekne med heftig strømforbruk om du ikke bruker landstrøm eller ha generator da

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Den fra CO så ut som en kjekk sak. Kjøpte en 12v støvsuger for et par år siden hos NAF. Etter første runde syntes jeg den løste oppgaven som støvsuger dårlig, etter andre runde røyk loddingen i strlmstøpselet. Siden er den ikke brukt og erstattet av en 230v støvsuger som jeg tar med ned i båten av og til. 12v støvsuger i båt er etter min mening bortkastet ettersom man oftes ligger med landstøm når man rydder inn eller ut av båten til tur. 230v støvsuger fuingerer som støvsuger, det gjør ikke 12v.

12 v støvsugere har jeg gitt opp.

Har en liten 230 støvsuger fra Biltema som suger overaskende bra. Ser ut som en vanlig støvsuger bare mindre, veldig grei å stue vekk i skapet under vasken på badet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

En billig 230 V dammsugare (<500:-) plus en (dyr) inverter gör jobbet oslagbart.

Och på 5 minuter så klarar en bra dammsugare en hyfsad damsugning av båten, och det tar knappast kål på några batterier.

Sen har man ju nytta av invertern till en massa andra nyttigheter ss kaffebryggare, brödröst, hårtork, dator, div laddare, borrmaskin mm mm som i regel är både bättre och billigare om man köper vanliga 230V apparater.

:fishing:

Helt enig Ebonita, vi har kun 230V -utstyr ombord som går på inverter. Jovisst koster inverteren en del. Med på "kjøpet" må du jo også ha en skikkelig batteribank med tilhørende lader

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...