Jump to content

Hvilken type SMD led strip light til interiørbelysning?

Guest Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Guest Kaptein Fredrik

Heisann.

Jeg trenger 20 meter med "led strips". Jeg skal bruke dette under seteryggene, i skap osv.

Jeg ser dem selger i 5050 og 3528, 30led/m, 60 led/m og 120 led/m.

Hva bør jeg velge?

Her har vi bilder av da jeg eksperimenterte med en 30 led/m stripe.

P1010516.JPG

P1010522.JPG

Jeg skal ha ett best mulig varmhvitt lys. Burde jeg kanskje heller velge RGB med driver for å så justere lyset manuelt? Også greit å ha rød belysning :wink:

På forhånd tusen takk :thumbsup:

Mvh

Kaptein Fredrik

tja eg har kjøpt endel 3528 warm white og en white. de warm white er iallefall 'gule' nok så det holder. Den vanlig white har hvitt lys. ellers er 30/60/120 naturlig nok bare antallet led'er og mao bare hvor mye det lyser og da også hvor mye effekt det drar. Har også et par slike rgb striper. Flotte saker det om en vil ha farget lys i valgfri styrke men hvit modusen er ubrukelig. Det blir et beinkaldt rett utrivelig lys. Og heller ikkje så sterkt som et tilsvarende med hvite led'er. Ikkje så rart kansje da det er et blandet lys uten hvite led'er. Ulempen med rgb stripene er om det monteres slik som du viser der foran sitteputene er at du vil se refleksjonen av de forskjellige led'ene i treverket. Det blir litt tivoli. Men i slik montering du har der med de hvite putene derimot blir det toppers.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...