HobbyAmatør Startet 11.Mars.2013 Del på Facebook Startet 11.Mars.2013 Jeg har kjøpt ny båt, men den har ikke noe navn og jeg er tom for ideer!! Båten er en Askeladden 645 Beetle. Alle forslag tas i mot uten at jeg garanterer at de vil bli brukt... Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Tom for ideer? Start med drømmene om hvorfor du har kjøpt båten, da faller vel noen navn innom? Sea rocket, Skyfri, Bikini, Damedraget osv. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Sailors Bride ! Sjømannsbruden. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Det er mange som kaller opp båten etter den første kjæresten, planeter osv. Vår Beetle bar navnet Åtgaum og er nynorsk for begeistring. Nåverende båt heter HAIK etter forbokstavene til alle medlemmene i familien( Helge. Amalie, Ida og Kari) Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
All In Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Det er mange som kaller opp båten etter den første kjæresten, planeter osv. Vår Beetle bar navnet Åtgaum og er nynorsk for begeistring. Nåverende båt heter HAIK etter forbokstavene til alle medlemmene i familien( Helge. Amalie, Ida og Kari) Lykke til HAIK er også er speider uttrykk for å reise på tur. Så det var et godt navn;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Askeladden, het vel egentlig Espen Askeladd... så... Espen er kanskje et navn som kan brukes, selv om du kanskje vil ha et litt mer feminint navn. Om jeg noen gang vinner i Lotto og får kjøpt meg større og dyrere båt enn jeg trenger, skal den hete "Pamfilius" (Som betyr Heldiggris) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Skipper Worse Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Beetlejuice Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
PerUlv Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Grattis med ny båt. Har den VW motor også? Jeg synes det er best med navn som er litt morsomme. Her kommer et kanskje litt opplagt forslag: Bobla / Boblen Andre vrier kan være Beetles. Småbåtentusiasten mener du skal gå etter drømmer og nevner Bikini. Da ville Bikinifri vært morsommere etter min mening;) Før så jeg endel båter som het slike ting som Costa Plenty etc. Aquafil er jo også mulig. Det er endel morsomme navn på lenken her: http://www.nrk.no/magasin/1.6152862 Min favoritt etter rask gjennomlesning var Aldri Igjen 2 Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Hvordan føles det å kalle opp båtnavnet på vhf ? Kanskje greit å tenke på når man døper Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Jeg mener at det kun er himmellegmer som gjelder, stjerner og planeter. Små båter kan kalles opp etter små ting, f.eks måner. Månene til Uranos er oppkalt etter kvinner i Shakespeares skuespill. Et alternativ er små stjerner. På VHF kurs i UK var det rimelig mye fantasifulle navn av type Banana Rocket etc. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
haugi Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Daskeladden Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Bør navnevalg til båt være en humorparade? Et morsomt navn er jo bare morsomt en eneste gang, og så er det teit i alle år etter det. Sitér dette innlegget Link to post
freelander2002 Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Her i heimen var det samme valgets kvaler i går.. Både dama og jeg er av det kinky typen så båt navnet måtte ha dobbel betydning for oss. Vi landet på Betty. Etter Betty Page :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
3-fot Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Omsider? Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Jeg hadde en speedbåt når jeg var 20. Den het"R U 16" sef på engelsk...;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Amanda III Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
HobbyAmatør Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Kona har ombestemt seg.... Båten kommer til å gå uten navn... I alle fall denne sommeren. Men takk for alle forslag... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.