Jump to content

Forslag til navn på båt

HobbyAmatør

Recommended Posts

Det er mange som kaller opp båten etter den første kjæresten, planeter osv. Vår Beetle bar navnet Åtgaum og er nynorsk for begeistring.

Nåverende båt heter HAIK etter forbokstavene til alle medlemmene i familien( Helge. Amalie, Ida og Kari)

Lykke til

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Det er mange som kaller opp båten etter den første kjæresten, planeter osv. Vår Beetle bar navnet Åtgaum og er nynorsk for begeistring.

Nåverende båt heter HAIK etter forbokstavene til alle medlemmene i familien( Helge. Amalie, Ida og Kari)

Lykke til

HAIK er også er speider uttrykk for å reise på tur. Så det var et godt navn;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Askeladden, het vel egentlig Espen Askeladd... så... Espen er kanskje et navn som kan brukes, selv om du kanskje vil ha et litt mer feminint navn.

Om jeg noen gang vinner i Lotto og får kjøpt meg større og dyrere båt enn jeg trenger, skal den hete "Pamfilius" (Som betyr Heldiggris)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Grattis med ny båt. Har den VW motor også? Jeg synes det er best med navn som er litt morsomme. Her kommer et kanskje litt opplagt forslag:

Bobla / Boblen

Andre vrier kan være Beetles.

Småbåtentusiasten mener du skal gå etter drømmer og nevner Bikini. Da ville Bikinifri vært morsommere etter min mening;)

Før så jeg endel båter som het slike ting som Costa Plenty etc.

Aquafil er jo også mulig.

Det er endel morsomme navn på lenken her:

http://www.nrk.no/magasin/1.6152862

Min favoritt etter rask gjennomlesning var Aldri Igjen 2

Jeg mener at det kun er himmellegmer som gjelder, stjerner og planeter. Små båter kan kalles opp etter små ting, f.eks måner. Månene til Uranos er oppkalt etter kvinner i Shakespeares skuespill. Et alternativ er små stjerner.

På VHF kurs i UK var det rimelig mye fantasifulle navn av type Banana Rocket etc.

Ole
S/Y Algol

Her i heimen var det samme valgets kvaler i går.. Både dama og jeg er av det kinky typen så båt navnet måtte ha dobbel betydning for oss. Vi landet på Betty. Etter Betty Page :)

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...