Jump to content

Motorbåt for familie på seks, ca 30ft, hardtop, 6-700k. Forslag?

tilplan

Recommended Posts

Er budsjettet inntil 700 000 ville jeg seriøst vurdert å gå for båt med bakvegg og uten kalesje. Innenfor budsjettet ditt burde f.eks Fairline Corniche, Fairline 36 Turbo, Princess 330, Princess 35 osv være oppnåelig. Det har gått flere av disse langt innenfor budsjettet ditt i løpet av det siste året.

Det er en stor komfort forskjell å ikke ha kalesje, men å kunnenlukke døra, skru opp varmeren og ha stuekomfort.

Det er jo også et spørsmål om hvor trangt dere er interessert i å ha det.

Ser etter båt på rundt 30 fot med plass til en familie på seks. Har sett litt på Baltic/Atlantic. Utgavene med to stikkøyer ser jo greie ut. Trekabinsutgavene ser på bildene trange ut under dekk. Setter pris på tips om andre båtmodeller som kan passe.

Er 30-fot grensen absolutt? Hvis du først ser på båt med akterkabin kan du jo se på Fairline Turbo 36. Da får du en båt du kan bo inne i når det regner, og det skulle være plass nok til alle. Perfekt for en vestlandssommer?

Jeg anbefaler Broom Cabincruser, ....

Det står en på finn nå til gunstig pris. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39572684

Sikkert en praktisk båt, men overdriver jeg hvis jeg sier at dette må være noe av det styggeste man kan oppdrive? Ihvertfall ikke en båt etter min smak.

Hei! :smiley:

Baltic er fine båter. Men tenker du at denne er stor nok for deres behov, ville jeg også ha kikket på Master 820. Har selv hatt en slik i 6 år, og er utrolig fornøyd!

UIteplassen er større enn i Baltic, mens salongen nede er noe trangere. I kabinene sover to meget komfortabelt i akterkabinen, men her går det til nød an å legge tre. To (gode venner) sover godt i midtkabinen og to har god plass i salongen i kabinen når bordet legges ned.

Lurer du på noe om denne båten, må du bare sende en IM (jeg burde egentlig vært annsatt som ambassadør for disse båtene, så mye som jeg har skrytt av dem i diverse tråder! :lol: )

Må si at de er en utrolig respons på dette forumet.

Når det gjelder Master 820 vil den også tas med i søk fremover, spesielt om den finnes med hardtopp. Status nå er nok at det er Atlantic som ligger øverst på ønskelista. Også andre nevnte båter vil bli / har blitt undersøkt. Som en generell kommentar, så er mange som har for lite oversiktsbilder av båtene innvendig. Er ikke lett å få oversikten over planløsningen uten å sjekke flere annonser for samme modell.

Ser at Fairline Corniche og Fairline 36 Turbo er nevnt lengre oppe.

Vi vurderte Fairline 36 turbo når vi skulle ha større båt etter å hatt en Baltic i noen år.

Og ja, den er større og romsligere enn Balticen, men beveger oss ett godt stykke opp fra 30 fot som du i utgangspunktet spør om.

Vurderte Master 820 før vi kjøpte Balticen.

Master 820 har i likhet med Baltic/Atlantic utnyttet plassen maksimalt.

Men den er mindre enn Balticen og selvfølgelig ennå mindre enn Atlantic. Etter 5 dager med regnvær og innevær, vil 2 voksne og 4 viltre barn føle at de bor oppå hverandre.

For 2+2 er Master 820 en glimrende og rimligere alternativ enn Baltic, men for liten for 2+4

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...