priv3001 Startet 23.Februar.2005 Del på Facebook Startet 23.Februar.2005 Hei noen som har noen tips? Jeg har lenge drømt om å bygge meg en båt, men siden jeg ikke eier noen eiendom eller kjenner noen jeg kan bygge hos kommer jeg liksom ingen vei Bor i asker Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Hva slags båt? Sitér dette innlegget Link to post
priv3001 Svart 24.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Hva slags båt? <{POST_SNAPBACK}> Hei jeg har veldig lyst på denne https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4389/dsn-act.jpg Den er på 18 fot mer informasjon finnes på www.glen-l.com Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Du får prøve å høre om det er en gårdsbruker som har ledig plass i fjøs eller uthus, endel eldre hus på bygda har jo og uthus. Stillig båt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ok67 Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Dette er en båt bygget i kryssfiner og epoxy/glassfiber. Det er da viktig at luftfuktigheten ikke er altfor høy før kryssfineren er bakt inn i epoxy. Så om du tenker å bygge om vinteren bør du ha et lokale som kan varmes opp og hvor klimaet holdes noenlunde under kontroll. Selv bygger jeg i garasjen, stort sett uten oppvarming, men har tatt pause nå i vinter i påvente av varmere vær. F.eks. kan gamle verkstedlokaler ol. f.eks. være aktuelle, eventuelt om noen kan leie deg en garasje. Men du bør disponere hele arealet alene, eventuelt sammen med andre båtbyggere. Det blir fryktelig mye støv....... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Nå kjenner jeg ikke forholdene der i Asker, men vil anta at det er der som andre steder, nemlig mulighet for å leie garasje på langtidskontrakt. Stor fordel da du har låsbart sted for oppbevaring av verksted, mulighet for oppvarming (bil skal ikke inn-ut hele tiden, slik at du kan legge glavastripe under porten) etc. Trenger vel ikke koste så allverdens heller? Utfordringen blir vel heller å kunne få tak i stor nok garasje. Prøv annonse i avisen..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.