Tore B Startet 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2013 Bestillte og betalte Raymarine spx 10 pilotpakke med m/p 70 r display, fikk beskjed om at det var tre fire dagers leveringstid. Dette er to uker siden... Har nå fått beskjed om at det er funnet noe feil på displayet og at all levering er stoppet! Like hærlig selges og markedsføres produktet som om ingen ting har skjedd! Noen som har kjennskap til hva som egentlig foregår? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Hvor og hvem har De handlet hos? Kjøpte mitt hos Cactus NAV i England. Levert samme uka. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Kjøpte i båtutstyrsbutikk, tror ikke de var kjent med problemet. Når kjøpte du fra Cactus NAV? Greit at produsent stopper leveranser hvis de oppdager problemer med produkter, men det hadde vært kjekkt om de opplyste forhandlerene om det. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Hvis problemet gjelder P70R displayet, er et alternativ og å for vanlig P70 med +1 og +10 knapper. Jeg har bestillt bla. SPX-10 pakke med P70R x2 i Nederland for montering på nybåten. Har så langt ikke hørt om leveringsproblemer... Skulle det skje, bytter jeg til vanlig P70 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Hulda er utstyrt med knottedisplayet, jeg er lei av å sitte å trykke fem ganger for å endre kurs fem grader. Hvis jeg får råd, så kommer jeg til å skifte til 'skrudisplayet'. Jeg ville nok anbefale og vente litt om det er leveringsproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 (redigert) Displayene er rimligere i USA på ebay etc. Jeg har ikke mulighet til og vente om det er lev problemer da båten skal være klar til henting rett over påske. Skulle vært et par +5 knapper også, Hulda :) Redigert 15.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MT. Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Høcom har tilbudspriser på dette nå. Er det noe å spare på utenlandshandel i dette tilfellet, når moms og tollgebyr tilkommer? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33835643&searchQuery=autopilot Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
oivindg Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Husk at knotten på P70r gir deg en ekstra funksjon i forhold til P70. Du kan bruke knotten som ratt, slik at du kan sette et visst rorutslag og svinge i bue, i stedet for en rekke av rette linjer der du må trykke på 1 eller 10 knappene stadig vekk. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Prisene i NL er omtrent som her eller noe lavere. Jeg har bestillt endel utstyr ferdig montert der nede når båten likevell blir stående der til over påske. Sparer nok ikke så mye, men får alt gjort på ett sted nå mens jeg går og venter og slipper og ta opp båten på ny for montering av bla hekkthruster og ekkoloddsvinger . Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Husk at knotten på P70r gir deg en ekstra funksjon i forhold til P70. Du kan bruke knotten som ratt, slik at du kan sette et visst rorutslag og svinge i bue, i stedet for en rekke av rette linjer der du må trykke på 1 eller 10 knappene stadig vekk. Det er akkurat hva jeg er ute etter. Bruker displayet som innvendig styreposisjon, slipper å montere ratt. Skal nå legge opp til innvendig gear/gass. Da kan jeg sitte inne i varmen og kose meg mens Hulda fikser seg selv. Neste blir at jeg skal kunne sitte hjemme i sofaen mens Hulda seiler seg selv rundt omkring. Men det blir kanskje ikke det samme. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Forbehold om at rattfunksjonen kan være avhengig av hvilken modell kurscomputeren er. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Hvilken modell kurscomputer vet du at det funger slik på? Jeg har bestill SPX-10 P70R pakke. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
JRK Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Hei, Jeg har slitt litt et år med I70 displayet. Ganske alvorlig feil. Når jeg var i autopilot modus og prøvde å gå i standby responderte ikke displayet. Feilen intraff kanskje e av 100 ganger og det var ikke repeterbarbart. Ganske ubehagelig. Fikk nytt display av Seatronic i fjor høst og det virket bedre der og da, men er spent på om feilen kommer tilbake etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Tipper at det virker på SPX10, siden den selges som en pakke. Du kan eventuelt sjekke manualen. Eneste jeg har erfaring med er den gamle S2G. Der virker det fint! Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 (redigert) Tipper at det virker på SPX10, siden den selges som en pakke. Du kan eventuelt sjekke manualen. Eneste jeg har erfaring med er den gamle S2G. Der virker det fint! Sjekket manualen, og det står ingen ting om at det er noen modeller som den ikke vil virke med. Det den gjør er vel bare å sette roret i en viss vinkel når du vrir på rattet, så det krever vel ikke noe spesiell funksjonalitet i kurscomputeren, vil jeg tro. Modusen heter forøvrig "Power Steer". Redigert 15.Mars.2013 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Ahh. Sikkert samme funksjon man bruker om man installerer joystick. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
oivindg Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Ahh. Sikkert samme funksjon man bruker om man installerer joystick. Ja, det er riktig. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Hadde jo vært litt tøft med joystick på armlenet slik som de store gutta har, hehe ;) Men med saktegående trawler er det nok ikke store nytten. "Ray" (autopiloten) vil nok gjøre jobben alene mye av tiden tenker jeg... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
liberty Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 joysticken til raymarine er jeg ikke fornøyd med. Hvis du kjører i auto og vil bruke joysticken så må du trykke ned på toppen av stikken og du går ut av auto og roret går i midtstilling, hvis det er sidevinn så går båten utav kurs. du kan ikke bruke joysticken i auto fuksjon så den er ikke verdt penngene. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 "Ray" (autopiloten) vil nok gjøre jobben alene mye av tiden tenker jeg... Min autopilot heter "Ine". :) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Petterøe Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Har siklet på autopilot fra Raymarine nå etter at prisene ble satt kraftig ned. Men er usikker på om båten min greier seg med en Raymarinepakke uten rorgiver. Jeg har en NB840 med drev, og båten kan være temmelig gjenstridig i urolig sjø, og må gjetes nøye. Klarer disse nye pilotene en slik ekvipasje uten rorgiver? Og hvor stødig klarer den å holde kurs i urolig farvann, noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Hvorfor kjøpe nå, når den nye Evolution pakka til Raymarine kommer i juni ? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hvorfor kjøpe nå, når den nye Evolution pakka til Raymarine kommer i juni ? Ja du sier noe, er det noen som vet hva prisen blir? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Nå har sakene kommet, så problemet som var displayet er vel forhåpentigvis løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.