Jump to content

Instrumenter til eldre Yamahamotor

4-Stroke

Recommended Posts

Heisann,

Mulig jeg er litt triggerhappy her, siden jeg ikke har snakket med Yamahaforhandlerne i mitt område ennå, men spør nå likevel: Får man tak i nye instrumenter som snakker med eldre motorer? Eller må man grave rundt på bruktmarkedet? Tenker da på turteller, tiltindikator og evt fartsmåler.

Det er snakk om en Yamaha Pro 100 fra sent 90-tall.

turteller kan du bruke enhver universal turteller for outboard to-takt. tiltindikator bør være merketilpasset mht impedans/skala. Fartsmåler type trykklogg er også universal.

Kan ellers nevne at trimindikator er det mest unyttige instrument som finnes så lenge motoren er synlig. De gir bare en indikasjon på sånn ca hvor motoren står og er på ingen måte noe presisjonsinstrument. Og at trykklogg også er et ca instrument, en gps basert fartsmåler er på alle måter å foretrekke

Skal høre med nærmeste Yamahaforhandler om hva som kan skaffes til min motor. Det er strengt tatt ingen av disse instrumentene jeg trenger, men samtidig er det litt kjedelig å sitte og se på defekte instrumenter når man kjører. Sålenge tankmåler og turteller fungerer, så har jeg alt det nødvendige, men synes det er fint med fungerende (og matchende) instrumenter i panelet da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...