4-Stroke Startet 14.Mars.2013 Del på Facebook Startet 14.Mars.2013 Heisann, Mulig jeg er litt triggerhappy her, siden jeg ikke har snakket med Yamahaforhandlerne i mitt område ennå, men spør nå likevel: Får man tak i nye instrumenter som snakker med eldre motorer? Eller må man grave rundt på bruktmarkedet? Tenker da på turteller, tiltindikator og evt fartsmåler. Det er snakk om en Yamaha Pro 100 fra sent 90-tall. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Mars.2013 Del på Facebook Svart 14.Mars.2013 vil nå tro det fortsatt er å få tak i nytt, men sikkert best å høre med forhandler Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bearded Beast Svart 14.Mars.2013 Del på Facebook Svart 14.Mars.2013 turteller kan du bruke enhver universal turteller for outboard to-takt. tiltindikator bør være merketilpasset mht impedans/skala. Fartsmåler type trykklogg er også universal. Kan ellers nevne at trimindikator er det mest unyttige instrument som finnes så lenge motoren er synlig. De gir bare en indikasjon på sånn ca hvor motoren står og er på ingen måte noe presisjonsinstrument. Og at trykklogg også er et ca instrument, en gps basert fartsmåler er på alle måter å foretrekke Sitér dette innlegget Link to post
4-Stroke Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Skal høre med nærmeste Yamahaforhandler om hva som kan skaffes til min motor. Det er strengt tatt ingen av disse instrumentene jeg trenger, men samtidig er det litt kjedelig å sitte og se på defekte instrumenter når man kjører. Sålenge tankmåler og turteller fungerer, så har jeg alt det nødvendige, men synes det er fint med fungerende (og matchende) instrumenter i panelet da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.