Ficher Startet 24.Februar.2005 Del på Facebook Startet 24.Februar.2005 Ja-Ja slik kan det gå................. http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article180760.ece Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 (redigert) Huff, ja det er ikke moro å gjøre noe slikt, men heldigvis gikk det bra for de ombord. Og, som flisespikker, kan man merke seg at de var godt forberedt til å legge til land: fenderne var allerede ute... :-) Redigert 24.Februar.2005 av fredriksen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 24.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Er dette et vårtegn...... Sitér dette innlegget Link to post
Snoopy Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 Er dette et vårtegn...... <{POST_SNAPBACK}> Vi tar det som det, gleder oss til varmegrader, og har nedtelling til sjøsetting! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 ”Murphy” lov gjelder bestandig. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Brigg Svart 24.Februar.2005 Del på Facebook Svart 24.Februar.2005 (redigert) ”Murphy” lov gjelder bestandig. <{POST_SNAPBACK}> Det ser ut på bildet som om de har forsøkt å passere lykten på feil side. Vanskelig å si hvilken farge lykten har. Men de uheldige skal kanskje finne noen annen enn Murphy å skylde på denne gangen. Brigg Redigert 24.Februar.2005 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 Det ser ut på bildet som om de har forsøkt å passere lykten på feil side. Vanskelig å si hvilken farge lykten har. Men de uheldige skal kanskje finne noen annen enn Murphy å skylde på denne gangen. Brigg <{POST_SNAPBACK}> Ja, det er jeg enig i. Det er ikke lett å snakke seg vekk fra den der. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
SveinHa Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 (redigert) Det er ikke lett å snakke seg vekk fra den der. <{POST_SNAPBACK}> Dette merket er den nye typen merking som brukes i vanskelige og trafikkerte leder. På bildet vises kun baksiden. Framsiden har 2 trekantede skilt, opplyst av et lite "gatelys", som viser merkenummeret som igjen står i kartet. Skal gi idiotsikre leder men når idiotene er så smarte er det ikke greit....... Her er et eksempel fra riktig side: Redigert 25.Februar.2005 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 Dette merket er den nye typen merking som brukes i vanskelige og trafikkerte leder. På bildet vises kun baksiden. Framsiden har 2 trekantede skilt, opplyst av et lite "gatelys", som viser merkenummeret som igjen står i kartet. Skal gi idiotsikre leder men når idiotene er så smarte er det ikke greit....... Her er et eksempel fra riktig side: <{POST_SNAPBACK}> Nei, da blir det jo enda værre å snakke seg vekk fra..... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Herman Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 Jeg vil nesten påstå at dette ER det mulig å snakke seg unna. Disse "gatelysene" som lyser opp disse stakene er bare til for å forvirre båtførere, det er nå min mening. For det første ser de ut som, ja nettopp, GATElys. Rundt Engøy er det en del ekte gatelys som står på brygger og vei nede ved sjøen. Ikke at man skal kjøre rett på likevel, men jeg synes det har vært vanskelig å orientere seg, fordi det er vanskelig å skille de sjøbaserte "gatelysene" fra de landbaserte. For det andre er lampene i "gatelysene" så sterke at de gjør det umulig å se fargen på den egentlige lykta. Først når du er helt innpå staken, klarer du å se at det er f.eks en grønn lykt rett under den. For meg virker det som at disse gatelysene ble satt opp i full fart etter Sleipnerulykken, av noen overivrige ingeniører i Kystverket. Resultatet synes jeg har blitt at det er VANSKELIGERE å orientere seg i skjærgården i mørket. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Erik Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 Ser ut som de hadde kjørt seg skikkelig fast ihvertfall. Sto i avisa at forsøk på å trekke den av var mislyket, og nå kom den nettopp inn til kai her, ombord på en kranbåt. Så med andre ord ut som den måtte LØFTES av skjæret. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SveinHa Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 For meg virker det som at disse gatelysene ble satt opp i full fart etter Sleipnerulykken, av noen overivrige ingeniører i Kystverket. Resultatet synes jeg har blitt at det er VANSKELIGERE å orientere seg i skjærgården i mørket. <{POST_SNAPBACK}> Det er jeg enig i. Hører dog at de som har som jobb å ferdes i lysløypa er godt fornøyd........ Muligens har det med at den leden de går er den samme ALLTID og de roter seg ikke ut av den noen gang slik vi andre gjør..... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Arnstein Svart 25.Februar.2005 Del på Facebook Svart 25.Februar.2005 Det er jeg enig i. Hører dog at de som har som jobb å ferdes i lysløypa er godt fornøyd........ Muligens har det med at den leden de går er den samme ALLTID og de roter seg ikke ut av den noen gang slik vi andre gjør..... <{POST_SNAPBACK}> Dessuten viser nok disse merkene igjen på radarbilledet også. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.