Dønna Startet 16.Mars.2013 Del på Facebook Startet 16.Mars.2013 Hei! Jeg har probem med og få lagt inn bilder av båten på Marine Traffic. Jeg følger prosedyrene hele veien,men får bare "Upload failed!" hver gang jeg skal prøve. Er det noen som har noen ide på hva det jeg gjør feil? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Fungerte for meg. Sjekk at bildet ikke er for stort. Du kan også prøve å send dem en epost direkte og linke til et bilde. http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?mmsi=912570281 Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 For meg har dette fungert uten problemer, Vedr størrelse på fila, så står det følgende: Photo resolution should be the highest possible. The original size of the photo as it comes out of your camera is preferable. In any case the minimum photo resolution should be 800x600 pixels. Jpeg files up to 8MB are acceptable. Når du skal laste opp bilder, kommer du så langt at du får opp denne siden?: Om du sender meg bildet, kan jeg prøve å laste opp for deg... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dønna Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Hei og takk for svar :) Ja jeg kommer til den siden ja og da fyller jeg ut alle pungt og henter bilde og trykker submit. Det er da jeg får "Upload failed!" hele tiden. Båten min som er en Viksund 335 st cruz er også registrert som fiskefartøy noe som er feil :( Hvordan sender jeg deg bilder? Kjell Cato Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 (redigert) Hei Dønna, Jeg prøvde med et av bildene du sendte, og fikk samme feilmelding som deg. Dette var en .png fil. Jeg prøvde derfor å laste opp en .jpg versjon av samme bilde, og da gikk det fint. ttp://www.marinetraffic.com/ais/showallphotos.aspx?mmsi=258124720 PS: ser at jeg står som rettighetshaver av bildet, håper du kan leve med det.... Redigert 16.Mars.2013 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dønna Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Takker for det! Ser at det ikke er kommet opp på marine traffic enda men det kommer vel etter hvert :) Hvordan laster du det opp i jpg da?? noe tips? Kjell Cato Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Hvis du trykker på lenken i mitt forrige innlegg skal du kunne se bildet opplastet på Marintraffic (det kan i hverfall jeg). Normalt så vil vel de fleste kamera ta bilder i jpg format. Png brukes mer for å vise bilder på nettsider. Så jeg vil tro at du kan finne en jpg-fil av bildene du har tatt?. Det jeg gjorde var bare å åpen png-fila slik at den bildet var synlig på min PC-skjerm, og så brukte jeg programmet "snippingtool" (følger med i windows, let under programs/accessories) og bare lagret skjermbildet som en jpg-fil. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Bitteliten Svart 17.Mars.2013 Del på Facebook Svart 17.Mars.2013 Freewaren Irfanview gir mulighet til å lagre bilde i mange formater, endre oppløsning mm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.