Jump to content

Laste opp bilder av båten på Marine Traffic?

Dønna

Recommended Posts

For meg har dette fungert uten problemer, Vedr størrelse på fila, så står det følgende:

Photo resolution should be the highest possible. The original size of the photo as it comes out of your camera is preferable. In any case the minimum photo resolution should be 800x600 pixels. Jpeg files up to 8MB are acceptable.

Når du skal laste opp bilder, kommer du så langt at du får opp denne siden?:

trine.jpg

Om du sender meg bildet, kan jeg prøve å laste opp for deg...

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Hei og takk for svar :)

Ja jeg kommer til den siden ja og da fyller jeg ut alle pungt og henter bilde og trykker submit.

Det er da jeg får "Upload failed!" hele tiden.

Båten min som er en Viksund 335 st cruz er også registrert som fiskefartøy noe som er feil :(

Hvordan sender jeg deg bilder?

Kjell Cato

Hei Dønna,

Jeg prøvde med et av bildene du sendte, og fikk samme feilmelding som deg. Dette var en .png fil. Jeg prøvde derfor å laste opp en .jpg versjon av samme bilde, og da gikk det fint.

ttp://www.marinetraffic.com/ais/showallphotos.aspx?mmsi=258124720

PS: ser at jeg står som rettighetshaver av bildet, håper du kan leve med det....

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Hvis du trykker på lenken i mitt forrige innlegg skal du kunne se bildet opplastet på Marintraffic (det kan i hverfall jeg).

Normalt så vil vel de fleste kamera ta bilder i jpg format. Png brukes mer for å vise bilder på nettsider. Så jeg vil tro at du kan finne en jpg-fil av bildene du har tatt?. Det jeg gjorde var bare å åpen png-fila slik at den bildet var synlig på min PC-skjerm, og så brukte jeg programmet "snippingtool" (følger med i windows, let under programs/accessories) og bare lagret skjermbildet som en jpg-fil.

Framtia på AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...