SY Golden Orchid Startet 16.Mars.2013 Del på Facebook Startet 16.Mars.2013 Her er oversikten over det elektriske anlegget i båten min. Har så og si null peiling på strøm, desverre. 1. Det lille jeg har lest meg til er at start og forbruksbatteriet skal være separate kretser (hva nå dette i praksis betyr). Jeg synes det ser ut som om begge er koblet på samme krets? Hva tenker dere? 2. Hva er den greia mellom isolatoren og batteri 1? 3. Hva er den sammenkoblingsenheten? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 16.Mars.2013 Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Tegningen din ser ut til å være en god begynnelse til en oversikt. Men i 12 volt er det viktig å ha orden på jord og positiv ladning. Så i tegningen din bør du avklare følgende: Hvor går jord, og hvor går positiv spenning. 220 volts anlegg er ikke så vesentlig her. Hvor er evt. brytere? Om du får med det blir det lettere å gi noen kommentarer til anlegget. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
SY Golden Orchid Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2013 Litt avklaring: Brytere befinner så på panelet. Fra panelet går det selvsagt mange andre ut, men har tegnet de inn enda. Jord går fra sammenkoblingsenheten til motor. På oversikten er pluss rød eller brun og negativ sort (hvis jeg forsto deg riktig aileen) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.