Tropic1 Startet 17.Mars.2013 Del på Facebook Startet 17.Mars.2013 Vurderer å kjøpe en garmin 620 fra ebay. Selgeren er fra USA. Noen som har peiling på om norsk meny bare er å hente frem fra enheten? Sparer 40% på å kjøpe den der...selv om ting sikkert blir vanskligere rundt garanti etc. Vet dette er en utgående model, men jeg har plassmangel på dashbordet og denne her tar ganske liten plass Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Hei, På en US-modell vil du sannsynligvis ikke finne norske menytekster. Grunnkartet (basemap) i enheten er sannsynligvis Nord-Amerika, men dette gjør kanskje ikke så mye, siden du likevel må kjøpe en ny kartbrikke for norske farvann. Mange produsenter tilpasser produktene til de ulike verdensdelene de selges i. Dersom du kan leve med engelsk som menyspråk, så er det vel bare å handle? Du burde kanskje gjøre noen Google-søk på dette. Det er sikkert noen brukerforum som har nyttige opplysninger. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
ivar Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 har etpar kamerater som har 620... lite godord å høre om den Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
skhauge Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Har du plass til en 720/720s? Sjekk prisene. Du får 720 modellen for 5000 nå. Det vil eg påstå er et vanvittig godt kjøp. Og du kjøper norsk. Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Enig i at de 720 plotterne ser mye bedre ut..men har vel funnet ut at skal jeg montere en slik må plotteren med ekkolodd jeg har nå ut. Ellers blir det trangt.For at det skal bli bra må jeg kjøpe 720S + ny svinger for å kunne ha både ekkolodd og plotter ombord. Det er vel den beste løsningen, men også den dyreste. Hadde jeg kunnet bruke 620 hadde jeg fått plass til begge og det hadde blitt endel billigere. Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Hvilket ekkolodd har du nå? Sitér dette innlegget Link to post
JWi Svart 19.Mars.2013 Del på Facebook Svart 19.Mars.2013 Hei.Jeg kjøpte Garmin GPSMAP 526s og kartbrikke fra USA http://www.thedigitaloasis.com for et par år siden. Den har norsk språk ihvertfall! PlotterKart Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2013 Jeg har en kombi plotter/ekkolodd fra lowrance. Så den garmin 620 er folket ikke fornøyd med? Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 20.Mars.2013 Del på Facebook Svart 20.Mars.2013 Har du blå plugg på svingeren kan du bruke nyere Lowrance, feks HDS eller Elite 7. Det finnes også en overgan fra "gammel" sort plugg til nyere blå, men da spørs det hvor gammel/ type ekkolodd du har. Hadde styrt unna garmin 620 hadde jeg vært deg, og du har båt som hovedbruksområde. Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Det høres jo enkelt og fristende ut...Tror faktisk pluggen er blå. Plotteren er ihvertfall nyere enn 07 mod Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Men det er ikke mulig at svingeren fra lowrance passer i en garmin eller ? Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax Svart 21.Mars.2013 Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Det er nok ikke mulig.....ulik plugg. Du kan sikkert kappe og lodde om plugg, men det anbefales ikke, ta en titt hos pronav.no mye bra fra Simrad og Lowrance der i ulike prisklasser. Nye Elite7 er prisgunstig og gir mulighet for svært høyoppløst "downscan" gir meget bra uttegning av bunnstruktur. Et hakk over ligger HDS7 toutch, der har du i tillegg muligheten til "structurescan"; både side og downscan, helt utrolig hva du kan få frem av detaljer. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Takk for tips. Denne garmin 720S frister meg egentlig mer enn Lowrance Elite-7 HDI..så vi får se. Sitér dette innlegget Link to post
jan Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Kjøpte en Garmin 620 på ebay,for ett par år siden...Den går hvertfall på norsk,.er kjempefornøyd ,mitt bruk er en daycruiser med småturer,geniale med den er innebygd batteri og enkel "snap on"..tar den med i land,hjem,etc..(det vil du lære å sette pris på) og studerer kart og ruteoppsett...har ikke noe å utsette på den hvis du kan greie deg med 5,2 t. skjerm..så har du også bilnavigator i tilegg.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.