Jump to content

Er det forskjell på sikkerhet/kvalitet på pølsevester?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg er to meter lav på strømpelesten.. Finnes det spesielle typer for oss som er litt lengre enn snittet? Synes mange blir bitteSmå.. Går knapt nok over brøstet..;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Spør en av gutta/jente i redningtjenesten om hva som er best,

Redningselskapet sine folk tror jeg bruker Crewsaver. Men det er det folk her som kan bekrefte.

Også er det slik at sånne vester er egentlig ganske like, bortsett fra detaljer. Det finnes kun tre produsenter av utløsere, amerikanske Halkey-Roberts, engelske United Moulders og svenske Hammar. De to førstnevnte, som sitter i de fleste vester virker ved at cellulose blir løst opp i vann. Jeg tror ikke noen lenger bruker salt. Altfor upålitelig. Hammarutløseren er annerledes. Den virker på trykkforskjell. Når trykkforskjellen inni og utenfor blæra blir større enn 0.1 b løser vesten ut. SOLAS godkjente vester har to kamre og Hammar utløsere.

Vi har bytta ut Crewsaverne med vester fra HellyHansen ombord på RS. Ble gjort i fjor høst. Hansen Protection modell SeaLion RS

Ungene våre hadde oransje redningsvester til de var 8-9 år. Etter det fikk de seilvester. Ved 10-11 omtrent bytta vi til oppblåsbare Baltic Winner med skrittstropp og nødblink montert.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...