Ø33H-GUNN Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hei igjen. Begge deler. Skal se om jeg får scannet noe fra den eller hele. Hvor holder du til? Jeg bor i Asker.. Sitér dette innlegget ..turen er over når en går iland.. Link to post
Helge.R Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hei igjen. Begge deler. Skal se om jeg får scannet noe fra den eller hele. Hvor holder du til? Jeg bor i Asker.. Flott. Bor i Sandefjord... Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 (redigert) Letteste måten å lufte en dieselmotor etter erfaring er helt klart å løsne en og en dyse og sveiv til det det renner diesel ut. Ikke vits å løsne dysen helt. Gjort det på min yanmar, lettere å sveive ettersom du har mindre kompresjon. Dinamo. Vil tro at sveiva bare kan tørnes en vei, vis den slår tilbake vil man ikke kjenne det på sveia. Er værre på gamle marna og sleipnere eller lignende der du har knast på svinghjulet eller lignende. Da skal man passe seg! Redigert 19.Mars.2013 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Sveiva "tar" en vei, dersom motoren slår tilbake, vil den drive sveiva motsatt sveiveretning. Derfor vises i film og fra motorleverandør hvorledes tommeltotten skal holdes. Absolutt ingen grunn til å prøve på noe annet, dersom du syns tommelen er kjekk og ha. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Ikke bare tilbakeslag, brakk håndleddet på min gamle sabb da jeg skulle starte etter lufting. Hadde så høy fart på sveiva at lufta ikke rakk å presses ut, så plutselig fikk den en liten poff, svinghjulet får større fart enn sveiva og plutselig forsvinner all motstand, og hånda bråstopper i bunn med tommel på tvers av håndtaket, mens armen fortsatt nedover med full styrke. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Det er helt tydelig at "Helge.R" ikke har den nødvendige motortekniske kompetanse. Hadde jeg hatt tilhold i Sandefjord skulle jeg ha spandert litt tid på å kurse han litt i start og vedlikehold av motoren. Foreslår derfor at et forummedlem i Sandefjord gir mannen en hjelpende hånd. Googler man litt etter RA Lister finner man mye interessant lesning, deriblandt et Listerforum. Finnes også mye bra Listerstoff på YouTube. Søk gjerne etter Lister JP3 og lytt på den flotte lyden av denne. Sitér dette innlegget Link to post
Helge.R Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det er helt tydelig at "Helge.R" ikke har den nødvendige motortekniske kompetanse. Hadde jeg hatt tilhold i Sandefjord skulle jeg ha spandert litt tid på å kurse han litt i start og vedlikehold av motoren. Foreslår derfor at et forummedlem i Sandefjord gir mannen en hjelpende hånd. Googler man litt etter RA Lister finner man mye interessant lesning, deriblandt et Listerforum. Finnes også mye bra Listerstoff på YouTube. Søk gjerne etter Lister JP3 og lytt på den flotte lyden av denne. Du har så rett kjære forummedlem.... Kompetansen er syltynn eller helt fraværende... Knekt handledd eller lignende og evnt start av motor blir annonsert her til jubel og glede om jeg får det til. Hvis ikke kunne jeg leie en servicemann fra Framnes Maritime for en hjelpende hand. Får c litt... Takk for all bistand dere Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.