SteffenBertelsen Startet 18.Mars.2013 Del på Facebook Startet 18.Mars.2013 Hei har nylig kjøpt meg en albin express. har lyst til å bytte ut nedgangsluken på båten siden den som er der nå er ikke særlig tett og kan ikke låses. så lurer på om noen kan komme med tips om hvor jeg kan få fatt i en god og tett luke som også kan låses :) ( helst en norsk forhandler om mulig)? Takker for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Her har du forhandler i dk ihvertfall. http://www.plexifix.dk/ALBIN-EXPRESS.htm Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Eureka Svart 19.Mars.2013 Del på Facebook Svart 19.Mars.2013 Lekker dekksluke de hadde til Albin Ballad...skal tro om den passer til Comfort30, siden de er laget i samme forma.. Har du et bilde av nedgangen? et tips for å få ideer til å lage luke selv, er å se på andre expressbåter på finn.no, blocket.se og dba.dk.. tenker du en luke som en plate/ plexigalss med ytterramme som føres ned i et spor i nedgangens karmer, eller vil du ha to dører? -det er kun det førstnevnte som er godkjent mtp sikkerhet, har jeg blitt fortalt, altså plate som føres ned i et spor i karmen. Dette mtp om cockpit fylles med vann etter overskyll av bølge. Lager du dører må du også ha mulighet til å sette inn plate i spor om været tilsier det. I min Comfort30 har jeg 3 løsninger. 1: en plate farget plexiglass eller lignende, med teakramme som er limt fast. Låsebeslag i overkant for hengelås med motpart på enden av skyveluken. Platen syves ned i sporet. 2: 3 massive mahognyplater som tilsammen fyller hele bedgangen. Låsebeslag i overkant. 3: Forskalingsplate, ny, tilsåret som plate nummer 1. Denne har 10 mm skrogisolasjonsplate pålimt på innsiden. For vinterbruk. Har planer om å lage todelt dør, for bruk i godt vær/ smult farvann og i havn. Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 20.Mars.2013 Del på Facebook Svart 20.Mars.2013 Har også tenkt på og lage to delt dør i min maxi 84, men jeg må kunne bruke skyve luke også. Forrige eier har satt i en massiv 8 mm plate i alu, veldig vanskelig og plassere vekk da denne er ca 600*800 stor ligger den på dørken i cockpit så det blir merker over alt. Skal dele denne platen i to. Sitér dette innlegget Link to post
SteffenBertelsen Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2013 (redigert) Lekker dekksluke de hadde til Albin Ballad...skal tro om den passer til Comfort30, siden de er laget i samme forma.. Har du et bilde av nedgangen? et tips for å få ideer til å lage luke selv, er å se på andre expressbåter på finn.no, blocket.se og dba.dk.. tenker du en luke som en plate/ plexigalss med ytterramme som føres ned i et spor i nedgangens karmer, eller vil du ha to dører? -det er kun det førstnevnte som er godkjent mtp sikkerhet, har jeg blitt fortalt, altså plate som føres ned i et spor i karmen. Dette mtp om cockpit fylles med vann etter overskyll av bølge. Lager du dører må du også ha mulighet til å sette inn plate i spor om været tilsier det. I min Comfort30 har jeg 3 løsninger. 1: en plate farget plexiglass eller lignende, med teakramme som er limt fast. Låsebeslag i overkant for hengelås med motpart på enden av skyveluken. Platen syves ned i sporet. 2: 3 massive mahognyplater som tilsammen fyller hele bedgangen. Låsebeslag i overkant. 3: Forskalingsplate, ny, tilsåret som plate nummer 1. Denne har 10 mm skrogisolasjonsplate pålimt på innsiden. For vinterbruk. Har planer om å lage todelt dør, for bruk i godt vær/ smult farvann og i havn. Jeg tenker meg en luke som er delt i to, altså en skyve luke oppe som skyves mot fronten for å åpnes og en som går ned i karmen. sånn løsning som er på denne filmen ( ). jeg vil ha sånn luke siden da kan jeg gjøre det som er vist på denne videoen, at man kan ta over den skyveluken når man seiler og sperre for sjøsprut ned i båten, men fortsatt ha åpent ned. vet det går fint ann å lage en hjemmelaget en, men vil ikke gjøre det siden jeg vil at den skal være så tett som mullig. har sett litt på denne http://www.plexifix.dk/ALBIN-EXPRESS.htm og likte den veldig godt !! vet noen om det er noen forhandlere/private som selger noe lignende den? her er et bilde av nåværende luke, vil ha samme løsning, men ser for meg litt mørkere og en med lås på. :) (fant ikke et bedre bilde) https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50040/dsc_7444.jpg her ser du hvor lys den som er der nå er ( her åpnet). platen ser du så rett forran åningen :) https://baatplassen.no/bildearkiv/50/50040/photo_16.03.13_12_42_16.jpg Redigert 20.Mars.2013 av SteffenBertelsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marius Bakke Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 Noen som har noen tips til billige regattaseil til Albin expres i Norge eller Svarige? :) jeg vurderer og kjøpe en albin express men tenker å kjøpe noen gode og BILLIGE seil i tilleg. :) Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 30.Mai.2013 Del på Facebook Svart 30.Mai.2013 boding.se ?? Express seil er uansett billige.. skal tross alt være dacron duk! Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.