Jump to content

Hva synes du er den beste 9.9 hesteren


Smartrib330

Recommended Posts

Vanskelig å mene noe om noe du ikke har eller har hatt da? Utenom Yamahaen som jeg har brukt mye så har jeg selv hatt Mercury, Evinrude og Suzuki. Verken Mercuryen eller Evinruden ville jeg hatt igjen... Suzukien hadde heller aldri et feilslag, men Yamahaen virker bare så bunnsolid, det er min mening: )

 

Edit: Glemte min host/hark Johnson, samme som Evinruden, ville ikke hatt den igjen: )

Redigert av Cissaman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mercury, johnson og evinrude og yamaha :thumbsup: Nå er det vel en stund siden yamaha kunne skryte av sine motorer. yamaha er bra, men dagens (yamah med ohv motorer= gressklippermotor kan ikke sammenlignes med hva det en gang var. Nå er det kun plastikk og dårlig støpegod gjenvunnet fra colabokser som gjelder jevnt over uavhengig av hvilket merke man velger. eneste som skiller dagens motorer fra hverandre er bare flisespikkeri som forskjell på utforming på duppedingser og småfunksjoner. i dag samarbeider industrien mere om å legge seg på et lavt kvalitetsnivå for og holde kostnadene på et minimum og kvaliteten på et minimum for og gjøre mest mulig profitt på produksjon, salg og nytt salg fortest mulig. Momenter som yrkestolthet er en ikke relevant faktor for dagens aktører.

 

Hadde du spurt meg for ti år siden ville jeg sagt Yamaha og Mercury. i dag spiller det ingen rolle.

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.
Innen juli/august så kan du vel bare bestille in to nye? Avsenderen legger vel inn ordre på de to du har bestilt slik at de blir hentet tilbake av "bandene" som saumfarer marinaer/opplagsplasser og båthavner iløpet av sommeren...

De fleste østblokklandene har jeg funnet ut, faktisk bestilt to stk Tohatsu 9.8 hk.
Leveres i juni. :yesnod:
Levert her for kr 23500.-

Mvh Terje

Link to post
Share on other sites

Er det ikke slik at totaktere som ikke tilfredstiller utslippskravene som er satt ikke kan omsettes nye i Norge? Hvis ikke er jo privat import av totaktere noe svært mange ville vurdert, meg selv også. Hadde ikke vært i tvil om hva jeg ville ha valgt av fabrikkny Yamaha 9,9 eller firetakter :wink:

Redigert av Hakkannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvor er "liker-knappen" når man trenger den? :wink:

 

Søkte litt etter om nye totaktere var å få tak i i fjor vår da jeg var på utkikk etter ny 9,9-hester. Etter hva jeg fant ut får man i alle fall ikke tak i Yamaha sin versjon i Europa dessverre. Og for min del var det kun Yamaha som var interessant, eventuelt Tohatsu.

Link to post
Share on other sites

Prøvde en 10 hk honda for 2-3 år siden, det var rett og slett det daueste jeg har prøvd.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...