Jump to content

Trenger ny motor til Maxum 2700 '95

Hertugen Calle

Recommended Posts

Endelig! Stor båt!

Jeg har kjøpt meg en Maxum 2700 1995modell, med en motor som ikker starter. Har ikke kommet lengre enn å totalvasket kabinen innvendig og bestilt nye gardiner, tepper og etc. Det er litt for kaldt enda til å begynne å skru på den digre maskina, men har satt på varme i motorrommet så det burde bli en god lunk der til påskeferien. Det kan være så enkelt som at startermotoren har kila seg med innslaget ute, eller noe så "enkelt" som at saltvann har kommet inn i en sylinder. Den er saltvannsavkjølt.

Motoren er en Mercruiser 7,4l bensin med gassere. Jeg har en tilsvarende MPI motor i deler (uten blokk pga sprekk) som jeg lurer på om jeg skal flytte over innsuget hvis motoren som står i.

Alternativet er bare å få tak i en fungerende motor som passer på transom og drev.

Eller, gå over til dieselmotor, men da må vel hele drivlinja byttes? Og da begynner vel kronene å gro bein til å løpe med.

Trenger noen gode råd fra folk med erfaringer...Eventuelt anbefalinger på dyktige folk som kan montere motor for meg, og få alt til å gå som det skal.

Mvh Calle

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...