Hertugen Calle Startet 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2013 Endelig! Stor båt! Jeg har kjøpt meg en Maxum 2700 1995modell, med en motor som ikker starter. Har ikke kommet lengre enn å totalvasket kabinen innvendig og bestilt nye gardiner, tepper og etc. Det er litt for kaldt enda til å begynne å skru på den digre maskina, men har satt på varme i motorrommet så det burde bli en god lunk der til påskeferien. Det kan være så enkelt som at startermotoren har kila seg med innslaget ute, eller noe så "enkelt" som at saltvann har kommet inn i en sylinder. Den er saltvannsavkjølt. Motoren er en Mercruiser 7,4l bensin med gassere. Jeg har en tilsvarende MPI motor i deler (uten blokk pga sprekk) som jeg lurer på om jeg skal flytte over innsuget hvis motoren som står i. Alternativet er bare å få tak i en fungerende motor som passer på transom og drev. Eller, gå over til dieselmotor, men da må vel hele drivlinja byttes? Og da begynner vel kronene å gro bein til å løpe med. Trenger noen gode råd fra folk med erfaringer...Eventuelt anbefalinger på dyktige folk som kan montere motor for meg, og få alt til å gå som det skal. Mvh Calle Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.