Lovart låring Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Takk for en fin tråd. Nå gjenstår det bare å vente på at isen i kilen forsvinner. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
M/B Nordheim Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Gratulerer med vel gjennomført tur!, kjempefin hentetråd. Og sist men ikkje minst, lykke til med framtida! Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
sap_2000 Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Gratulerer så mye med vel overstått hentetur Patton Flott at alt fungerete så fint på veien hjem. Hva ble dieselforbruket pr nm på turen hjem? Har fulgt med i tråden flere ganger hver dag. Sitter selv og gruer/ gleder meg til henting av nybåten om bare et par-tre uker Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
fluefiskeren Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Godt å se at turen ble så bra, du lærer båten din å kjenne på en effektiv måte, noe en drar nytte av videre. Fortsatt god påske, vi er heldige og har fortsatt noen fine dager på sjøen foran oss. Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 28.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Gratulerer så mye med vel overstått hentetur Patton Flott at alt fungerete så fint på veien hjem. Hva ble dieselforbruket pr nm på turen hjem? Har fulgt med i tråden flere ganger hver dag. Sitter selv og gruer/ gleder meg til henting av nybåten om bare et par-tre uker Til deg sap_2000: Takk for hyggelig hilsen. Håper du får en fin tur hjem med ny båt du også, med godt vær og lite vind. Et lite tips med en gang: om nødvendig, skift viskerblad på vindusviskerne før avreise. Ikke noe godt å ha dårlig sikt i rusket vær. Duggproblematikk på innersiden av vinduene dukker fort opp selv med varmeapparat om du ikke har vifter/defroster. Her finnes det ulike lurium å smøre på vinduene. Du får også middel til ha ha på vinduene utvendig som gjør at vannet preller av slik at du ikke må kjøre viskere hele tiden. Veldig greit nå fokuset bør være på navigasjon. Det skal heller ikke mye vind til før du får sprut på vinduene. Hører gjerne fra deg underveis, båtplassen er til god hjelp!. Angående dieselforbruk så har jeg ikke finregnet på det, men det jeg har lest her på BP tidligere stemmer godt med min opplevelse. Dvs ca 4 l pr nm og opp mot 60 l/t når du går på marsjfart (i mitt tilfelle ca 3100 - 3200). På disse motorene (VP TAMD 41a) kunne jeg nok ha ligget enda litt høyere, men synes den gikk fint på 3200). God påske og lykke med hentingen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.