Jump to content

YR.NO for iPad lansert i dag


sap_2000

Recommended Posts

vo'n, hmm nå føler jeg meg som et digitalt analfabet. går jeg inn på innstillinger, så er det jo ingen plass der hvor det står "oppdateringer". Ser heller ingen plass hvor det står at jeg har iOS4 heller.. går jeg inn på appstore og "genius" og "iPad-oppgraderinger" så meddeles det at det er ingen oppgraderinger for meg...

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Å være data-analfabet og koble en ipad til pc og itunes for å oppgradere iOS høres ut som veien til den sikre fiasko. Ville nok søkt praktisk bistand til å gjøre dette. Itunes er djevelens verk. (Og tenk om han ikke har det installert på PCen).

Link to post
Share on other sites

Bla zoom og drabare kart med både vind, bølger, havstrømmer etc.

 

 

Dette er tilgjengelig på nettsiden. Og sikkert i padde-versjonen, finner det ikke i android-app'en (men jeg ser det skal være der). Dog artig å lese kommentarene i Google Play, folk er misfornøyd med at de må ha nettiltgang for å få lasta ned værdata :diving:

Redigert av quantumduck (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Aha... Smart... Det demrer nå for meg at padda ble vekket til live første gang via pc... Jaja. Nå har jeg ihvertfall gått så grundig igjennom "generelt" at jeg fant ut hvordan jeg slår av den elendige ordlista når jeg skriver.

Takk for å gi inspirasjon til en annen stakkar som har utsatt og utsatt dette i over ett år.

Nå er funksjonen lokalisert her også.

Link to post
Share on other sites

Dette er tilgjengelig på nettsiden. Og sikkert i padde-versjonen, finner det ikke i android-app'en (men jeg ser det skal være der).

 

Velg først kart og så hvilket kart du vil vise. (Fra venstre mot høyre)

yr.jpg

 

Det jeg skulle likt å finne var en mulighet til å slå av visning av været ved den posisjonen jeg ved en hver tid er.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Og som den dyktige organisasjonen de er har de også sluppet en Android versjon i dag.

Har Acer 7" nettbrett med Android 4.1.2. Her virker det ikke, crasher og lukker bare.

Ser at fler har rapportert dette, bl.a. på Samsung tab 2 7" og Neexus 7".

Og får selvfølgelig ikke tilbake tidligere enkle versjon som fungerte. :headbang:

 

Men, kommer vel! :thumbsup:

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er nettbrettversjonen vi snakker om. Helt nytt interface, med flere nye funksjoner.

Har nettopp installert versjonen fra 22. mars på samsunb tab'en, står at den skal ha radar og værkart, men det finner jeg bare via vanlig nettbrowser, og det er jo likegreit, så kan jeg avinstallere appen. Hva er forresten poenget med å stappe en nettside inn i en app?

Link to post
Share on other sites

Oppdatere padda gjør du ved å trykke innstillnger og der står det oppdatering. Trykk på den så ordner den resten selv..

Sagt før: Hvis du har iOs5, IKKE opdater!!

Har du iOs6 er det ikke mulig å gå tilbake ril iOs5! Du mister kartfunksjoner (bl.a. Google) ved oppdatering.

Angrer bitterrt på at jeg oppdaterte!

 

Men yr.no funker flott på iOs6 også! :-)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Mange fine funksjoner i iOS 6. Google map finnes som app til iPhone og web leseren funker fint på iPad.

 

For at man skal bli fornøyd med Apple iPad, iPhone og iTunes forutsetter det noe dataforståelse. Har man det er det enkelt, genialt og brukervennlig.

Sanger, spillelister, videoer, bilder, Mail og andre data styrer og synker seg selv om det er riktig satt opp.

 

Jeg bruker pc. Vokst opp med det og er for gammel til og konvertere. PCen er masteren i systemet. Bilder som jeg legger i de ønskede mappene kommer automatisk på iTingen ved synking.

 

De jeg vet om som synes Apple er noe drit som aldri fungerer er stort sett mennesker med lite dataerfaring og eldre mennesker.

Samme som opphavet. De syter og klager på at ting ikke funker, men det funker alltid når jeg eller noen andre prøver, hehe

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

jeg har versjon 5.1.1 på en 1.1 utgave padde.

og har hatt YR.no på padda lenge, gjorde en ny nedlast av det som skal være siste utgave, men intet forandra seg. har ingen kart osv.Der blei er lurt....... fant den en annen plass. har sletta den gamle jeg hadde.

Funker fint den nye.....

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...