sap_2000 Startet 22.Mars.2013 Del på Facebook Startet 22.Mars.2013 Så at yr.no var lansert for iPad ved oppdatering av iPhone i dag. Den dukket ikke opp ved søk på iPad apps, men installer iPhone versjonen, så fungerer det. Likte spesielt kartfunksjonen hvor man kan velge vind, bølgehøyde, sjøtemperatur, strømmer, radar osv. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
lippert Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Og som den dyktige organisasjonen de er har de også sluppet en Android versjon i dag. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Kaptein Rolf Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Prøvde, meget bra førsteinntrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Likte spesielt kartfunksjonen hvor man kan velge vind, bølgehøyde, sjøtemperatur, strømmer, radar osv. Skikkelig tøfft!! Takk for tipset Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 når jeg skulle laste ned kom det melding om krav om IOS5, det har jeg tydeligvis ikke... men det kommer heller ikke opp som oppdatering til padda... hvordan får jeg tvinget oppdatering til det IOS5? -litt OT men.. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 hva får du som du ikke alt får på yr.no? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Bla zoom og drabare kart med både vind, bølger, havstrømmer etc. Har sett på det i 5 min og er frelst ! Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
VO`n Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 hvordan får jeg tvinget oppdatering til det IOS5? -litt OT men.. Oppdatere padda gjør du ved å trykke innstillnger og der står det oppdatering. Trykk på den så ordner den resten selv.. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 vo'n, hmm nå føler jeg meg som et digitalt analfabet. går jeg inn på innstillinger, så er det jo ingen plass der hvor det står "oppdateringer". Ser heller ingen plass hvor det står at jeg har iOS4 heller.. går jeg inn på appstore og "genius" og "iPad-oppgraderinger" så meddeles det at det er ingen oppgraderinger for meg... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) Gå til: Innstillinger - generelt - software update (jeg har på engelsk) Redigert 22.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Eureka Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 takk for at dere holder meg i hånden, men her er det ikke noen plass det står "software update" i generelt. skiftet til og med språk fra bokmål til engelsk, bare for å teste... drit... jeg får sammenligne med en annen padde i morgen.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Ahh. Jeg lurer på om den funksjonen kom på iOS 5. iOS 6.1.3 er nåværende. Da må du koble den til iTunes og oppgradere der. Etter det kan du i fremtiden oppdatere direkte på padda. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Å være data-analfabet og koble en ipad til pc og itunes for å oppgradere iOS høres ut som veien til den sikre fiasko. Ville nok søkt praktisk bistand til å gjøre dette. Itunes er djevelens verk. (Og tenk om han ikke har det installert på PCen). Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Aha... Smart... Det demrer nå for meg at padda ble vekket til live første gang via pc... Jaja. Nå har jeg ihvertfall gått så grundig igjennom "generelt" at jeg fant ut hvordan jeg slår av den elendige ordlista når jeg skriver. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) Bla zoom og drabare kart med både vind, bølger, havstrømmer etc. Dette er tilgjengelig på nettsiden. Og sikkert i padde-versjonen, finner det ikke i android-app'en (men jeg ser det skal være der). Dog artig å lese kommentarene i Google Play, folk er misfornøyd med at de må ha nettiltgang for å få lasta ned værdata Redigert 23.Mars.2013 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Aha... Smart... Det demrer nå for meg at padda ble vekket til live første gang via pc... Jaja. Nå har jeg ihvertfall gått så grundig igjennom "generelt" at jeg fant ut hvordan jeg slår av den elendige ordlista når jeg skriver. Takk for å gi inspirasjon til en annen stakkar som har utsatt og utsatt dette i over ett år. Nå er funksjonen lokalisert her også. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) Dette er tilgjengelig på nettsiden. Og sikkert i padde-versjonen, finner det ikke i android-app'en (men jeg ser det skal være der). Velg først kart og så hvilket kart du vil vise. (Fra venstre mot høyre) Det jeg skulle likt å finne var en mulighet til å slå av visning av været ved den posisjonen jeg ved en hver tid er. Redigert 23.Mars.2013 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
oivindg Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 lippert, jeg har hatt en yr.no app på min Android lenge. Finner ikke noe nytt i dag? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Jens_P Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) Og som den dyktige organisasjonen de er har de også sluppet en Android versjon i dag. Har Acer 7" nettbrett med Android 4.1.2. Her virker det ikke, crasher og lukker bare. Ser at fler har rapportert dette, bl.a. på Samsung tab 2 7" og Neexus 7". Og får selvfølgelig ikke tilbake tidligere enkle versjon som fungerte. Men, kommer vel! Redigert 23.Mars.2013 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
lippert Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 lippert, jeg har hatt en yr.no app på min Android lenge. Finner ikke noe nytt i dag? Det er nettbrettversjonen vi snakker om. Helt nytt interface, med flere nye funksjoner. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
oivindg Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) Fikk ikke med meg det. Redigert 23.Mars.2013 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
quantumduck Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Det er nettbrettversjonen vi snakker om. Helt nytt interface, med flere nye funksjoner. Har nettopp installert versjonen fra 22. mars på samsunb tab'en, står at den skal ha radar og værkart, men det finner jeg bare via vanlig nettbrowser, og det er jo likegreit, så kan jeg avinstallere appen. Hva er forresten poenget med å stappe en nettside inn i en app? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) Oppdatere padda gjør du ved å trykke innstillnger og der står det oppdatering. Trykk på den så ordner den resten selv..Sagt før: Hvis du har iOs5, IKKE opdater!!Har du iOs6 er det ikke mulig å gå tilbake ril iOs5! Du mister kartfunksjoner (bl.a. Google) ved oppdatering. Angrer bitterrt på at jeg oppdaterte! Men yr.no funker flott på iOs6 også! :-) Redigert 23.Mars.2013 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
sap_2000 Svart 23.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Mange fine funksjoner i iOS 6. Google map finnes som app til iPhone og web leseren funker fint på iPad. For at man skal bli fornøyd med Apple iPad, iPhone og iTunes forutsetter det noe dataforståelse. Har man det er det enkelt, genialt og brukervennlig. Sanger, spillelister, videoer, bilder, Mail og andre data styrer og synker seg selv om det er riktig satt opp. Jeg bruker pc. Vokst opp med det og er for gammel til og konvertere. PCen er masteren i systemet. Bilder som jeg legger i de ønskede mappene kommer automatisk på iTingen ved synking. De jeg vet om som synes Apple er noe drit som aldri fungerer er stort sett mennesker med lite dataerfaring og eldre mennesker. Samme som opphavet. De syter og klager på at ting ikke funker, men det funker alltid når jeg eller noen andre prøver, hehe Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Careka Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 (redigert) jeg har versjon 5.1.1 på en 1.1 utgave padde. og har hatt YR.no på padda lenge, gjorde en ny nedlast av det som skal være siste utgave, men intet forandra seg. har ingen kart osv.Der blei er lurt....... fant den en annen plass. har sletta den gamle jeg hadde. Funker fint den nye..... Redigert 23.Mars.2013 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.