Tallisman Startet 23.Mars.2013 Del på Facebook Startet 23.Mars.2013 Planlegger og bruke båten i Påsken. Men så er det dette med minusgrader om natta da. Det jeg tenker på er vannrør og spesielt utekrana bak på plattform. Noen som har gode råd på hvordan man kan ungå frostsprengning eller fortelle om egne erfaringer med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Sett inn en stengeventil på rørene til utekrana slik at det ikke er vann der det er frostfare. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Min båt, og sikkert mange andre, HAR slik stengeventil. Har du sjekket? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Brigg Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Pass på at utekraner inkl dusjhodet er helt fritt for vann. Steng kranene FØR du fyller systemet med vann første gang. Dersom du nå passer på å ikke åpne kranene vil disse bli forbli fylt med luft og det er ikke fare for frostsprenging. Jeg har praktisert dette i alle år. Båten brukes langt utover høst og fra tidlig vår. Om høsten når det begynner å bli uttrykt for nattefrost slår jeg av vannpumpa, åpner pentrykranen og blåser luft gjennom dusjslangen med utekranene åpne. Når kranene så stenges er de fylt med luft og alt går så greit. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.