glalaks Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Tror det er to løse puter med innsydd plate/bunn som legges ved side. Av hverandre... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
115 Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Det er to puter med innsydd plate/bunn, hengslet. De hviler på sidebenk babord side, og et lite bordben som settes i bordfestet. Kostet 3.207,- da jeg kjøpte fra Skibsplast i 2006. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Takk for info! Kostbar pute med andre ord;) håper de har på lager igjen snart! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Gabi Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Tilsvarende pute til min D66 koster over kr 5000,- Så billig er'e ikke... Har'ke kjøpt ennå, men vurderer. Til syvende og sist er det også ennå en ting som skal stuves bort i kupeen når den ikke er ibruk, så det blir en vurdering i forhold til nytte. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Da er jeg på vei til Oslo på shopping:) Ang kjøring på henger, tåler kalesje å stå på? Eller best uten? Følger med sånn blå opplagspresenning også, men den er vel ikke til å kjøre langt med? Noen siste tips før visning? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
valvolainen Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Så lenge det er oppholdsvær gjelder vel minst mulig luftmotstand når ting skal draes etter bil=) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Den blå presseningen, sikkerpå at ikke det er transportpressening da? Har en slik på Skibsplast vi å, den snører seg fint under fenderlista, og må være super å bruke under transport, ikke noe som stikker opp. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Jeg tviler på om den vanlige kallesjen er laget for å tåle 80-100km/t over langt strekk. Uten at jeg har noe belegg for noe annet enn å tvile på det.... Havnekallesjen har langt flatere profil på og tåler sikkert mer sålenge den er stram og ikke blafrer. Men hvis du er usikker på om det tåler den lange kjøringen din ville jeg stappet alt løst inn i kabinen og kjørt uten kallesje. Men kanskje noen andre som har erfaring omkring dette? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Håper alt går bra, turen, motor, handelen.. Spennende dette nå. Sitér dette innlegget Link to post
4-Stroke Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Havnekalesjen funker vel fint til transport vil jeg tro. Den er surret godt fast under fenderlist, og har minimalt med vindfang. Standardkalesjen er festet med glidelås hele veien rundt vindskjerm, og ikke bare med de vanlige knottene. Tipper denne også fint overlever en tur på henger. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Da er visningen gjort og det så veldig bra ut! Litt småriper så klart men meget pen ellers. Den er stort sett ferskvannkjørt også:) Ble litt mørke bilder.. Flere i morra:) i morgen blir det prøvetur, hengerkjøp også er jeg klar for hjemturen! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Lykke til med hjemturen! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
El83 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Har vert å sett på den båten på ankenes. Litt småplukk sånn kosmetisk, ellers ser det bra ut. Syns det er mye rust vann og brunt på metall deler, brunt rundt skruer og f. Eks badestige. Er det noe du har sett på de du har sett på? Ellers er kalersje litt sliten, revnet på et par plasser dær hvor man festet den. Hmm, usikker. Ellers er brytere skjeve som du sa. Men var ikke hull til høytallere bak. Savner ekstra batteri, men det er jo greit å fikse. Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Gratulerer med ny båt! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Nå er vi på tur hjem! Full tank på bil og folk! Virker grei bak bilen, men veldig breiiii. 247 bred... Langt igjen! Ca 60 mil nå.... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 God tur og kjør forsiktig! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
El83 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Flott båt? Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Hør mye veier båten,god tur Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Flott båtTakk:) er fornøyd så langt! Nå har vi kommet til Elverum og inntar rømmegrøt på elgkroa:) Bilen har fått en varsellampe.. Vexelhus, service! Ellers funker det. 0,99 på mila er helt greit.. Båten veier vel rundt 1200 kilo tror jeg.. Her ser dere bredden . Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
GunR Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Har du sjekket oljenivå på girkassa? På bilen, altså? Båten ser flott ut, greit å dra på det der? Liker hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Over 80 hverken bør eller har du lov til å kjøre med båten på slep. Kalesjen tåler hastigheter opp til 80, men speeder du på så blir vindpresset stort og kalesjen strekkes. Fikk denne advarselen av forhandleren når jeg kjøpte Skibsplasten min. Han kunne fortelle at enkelte kalesjer var veldig stramme nye og da var en rask biltur med båten på slep løsningen på problemet. Flott båt Redigert 11.Mai.2013 av Fjellmatros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 litern på mila e ikke ille med den ekvipasjen der. Omtrent det samme som bilen min bruker uten henger det Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Teerex Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 hva består trekkdyret av da ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Volvo s80 d5 aut.. Gikk på 0,55 nedover;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
chrisrik Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 God tur og gratulerer! Gøy å kjøre med båt på slep hehe, så lenge det er gode veier :) kjør forsiktig og rolig! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.