Jump to content

Tips til kjøp av Skibsplast 655.

glalaks

Recommended Posts

Da er jeg på vei til Oslo på shopping:)

Ang kjøring på henger, tåler kalesje å stå på? Eller best uten? Følger med sånn blå opplagspresenning også, men den er vel ikke til å kjøre langt med?

Noen siste tips før visning?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg tviler på om den vanlige kallesjen er laget for å tåle 80-100km/t over langt strekk. Uten at jeg har noe belegg for noe annet enn å tvile på det.... Havnekallesjen har langt flatere profil på og tåler sikkert mer sålenge den er stram og ikke blafrer. Men hvis du er usikker på om det tåler den lange kjøringen din ville jeg stappet alt løst inn i kabinen og kjørt uten kallesje.

Men kanskje noen andre som har erfaring omkring dette?

Da er visningen gjort og det så veldig bra ut! Litt småriper så klart men meget pen ellers. Den er stort sett ferskvannkjørt også:)

bilde

bilde

Ble litt mørke bilder.. Flere i morra:) i morgen blir det prøvetur, hengerkjøp også er jeg klar for hjemturen!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Har vert å sett på den båten på ankenes.

Litt småplukk sånn kosmetisk, ellers ser det bra ut. Syns det er mye rust vann og brunt på metall deler, brunt rundt skruer og f. Eks badestige. Er det noe du har sett på de du har sett på?

Ellers er kalersje litt sliten, revnet på et par plasser dær hvor man festet den. Hmm, usikker.

Ellers er brytere skjeve som du sa. Men var ikke hull til høytallere bak.

Savner ekstra batteri, men det er jo greit å fikse.

Flott båt

Takk:) er fornøyd så langt!

Nå har vi kommet til Elverum og inntar rømmegrøt på elgkroa:)

Bilen har fått en varsellampe.. Vexelhus, service!

Ellers funker det. 0,99 på mila er helt greit..

Båten veier vel rundt 1200 kilo tror jeg..

bilde

Her ser dere bredden . bilde

Over 80 hverken bør eller har du lov til å kjøre med båten på slep. Kalesjen tåler hastigheter opp til 80, men speeder du på så blir vindpresset stort og kalesjen strekkes. Fikk denne advarselen av forhandleren når jeg kjøpte Skibsplasten min.

Han kunne fortelle at enkelte kalesjer var veldig stramme nye og da var en rask biltur med båten på slep løsningen på problemet.

Flott båt :thumbsup:

Redigert av Fjellmatros (see edit history)

hva består trekkdyret av da ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...