Jump to content

Tips til kjøp av Skibsplast 655.

glalaks

Recommended Posts

Takk! Er i Trondheim nå.

Gøy med båt bak ja, men det blir litt hopp og sprett på disse norske stiene på våren.. Ser ut Som båten tålte det.

Nå er det et siste måltid før jeg drar hjem. Burger på Statoil!!

Hengeren er meget bra, men litt bred... Må altid være på vakt da den ligger inntil begge stripene.. Hehe..

Den har veldig enkle justeringsmuligheter og lysene brettes kjapt bakover. Er også "gangbrett" på den:) nå har det gått i ett siden 8 i mårrest.. God natt!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Båten ble sjøsatt i går.. Jeg satte mobilen på lading på vei ned med båten, så den ble avglemt der..

Fungerte bra den lille turen jeg kjørte i går.. Kunn toaletten som ikke fungerer helt..

Den har også hydraulisk styring:)

bilde

Prøvde å ta av kalesje i dag. Det var helt Greit synes nå jeg..

bilde

bilde

Denne sto å tok opp en av de beste båtplassene i byen.. Makan!!

bilde

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Gratulerer, ser meget bra ut!

Jeg dro til østlandet en dag før deg, og var en av dem som måtte snu på Kvikne grunnet overflomming ved brua like sør for kirka. Veiene er ikke akkurat gøyale for tida nei, kan ikke huske at det har vært så ille før.

Bra at dere kom helskinnet hjem med skuta, og at den falt i smak. Usett båtkjøp er en risk. Men som sagt, de hjerteligste gratulasjoner.

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Tilbake til Ulsberg og over Dovre i stedet, ja. Tipper det ruska litt ekstra i både bil og båt for deg der også. Det vistes tydelig der ennå i går, da jeg passerte på tur hjem igjen.

http://www.ostlendingen.no/bildeserier/nyheter-bildeserier/flomstor-sverja-sluker-riksveg-3-1.7880389/flom-pa-kvikne-1.7880696

Du kjøpte i rette tid, nå kommer finværet. :thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Se det ja.. Det merka jeg ikke mye til.. Men når man ikke vet om det så er jo ikke et par hull her og der så uvanlig.. Det humpet godt, men synes ikke det var værre en tideligere henteturer..

Jepp! Blir grilling i dag istede da været er litt utrygt ennå.. Helga blir det nok mye båt:)

• 1 måned senere...

da er båten testet noen og 20 timer.. og er så langt stort sett fornøyd:)

Dassen virker ikke.. den pakningen på pumpa er helt hard og tørr så har bestilt rep-set.. Men hvor er septiktanken gjemt i denne båten? og hvordan ser man om den er full?

Ellers er båten trygg og fin og går greit:) litt resonans/vibrering i båten på tomgang, men det er vel ikke så uvanlig..

er egentlig bare dassen som ikke funker.. men har ikke hatt behov for det enda heller:)

Er det vanlig med startbatteri på 1 og forbruk på 2 på batterivelgeren? selger viste ikke det, og jeg har ikke fått sjekka.. stått på 1+2 siden jeg fikk den..

hydraulikkstyringa er litt rykkete på om man beveger det sakte.. men det er ikke noe stort problem.. mulig den trenger litt mere olje..?

Kjøleboksen er veldig bra, men skjønner ikke helt knappene på den.. er ¨fnk¨ ¨set¨ og pil opp og ned.. skjer ikke så mye når de trykkes på..men det blir nå kalt, og det er det viktigste..^^

Og teaklistene var oljet med en olje som ikke tåler vann.. merkelig! det rant brunt vann bak over båten da det regnet på dem.. De er nå oljet i teakolje og håper det blir bedre!

Dassen virker ikke.. den pakningen på pumpa er helt hard og tørr så har bestilt rep-set.. Men hvor er septiktanken gjemt i denne båten? og hvordan ser man om den er full?

Vår 655 er nå 12 år og vi har faktisk ikke behøvd å skifte pakninger etc på pumpen enda...... men vi må vel kanskje det snart. Hvor septikktanken er i din bår vet jeg nok ikke, men de 2 vanligste løsningene til Skibsplaast på 655 var vel enten "integrert løsning" med tanken rett under dassen eller med separat tank under dørkluka i cockpit (i vår er det sistnevnte)

Ellers er båten trygg og fin og går greit:) litt resonans/vibrering i båten på tomgang, men det er vel ikke så uvanlig..

Uvanlig... tja? Har i alle fall ikke noe resonans/vibrering ved tomgang i vår 655 med Suzuki DF140

Er det vanlig med startbatteri på 1 og forbruk på 2 på batterivelgeren? selger viste ikke det, og jeg har ikke fått sjekka.. stått på 1+2 siden jeg fikk den..

Hva som var "vanlig" fra Skibsplast vet jeg ikke, men i vår 655 er det i alle fall som du skriver: "startbatteri" på 1 og "forbruksbatteri" på 2

Start på 1 og forbruk på 2 er rimelig vanlig ja. Men en del båter (innkludert min) har to indentiske batteri så det ikke er noen forskjell. (Ikke akkurat en idéell løsning så jeg blir å endre på det etterhvert....)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Er uke mye vibrering det er snakk om.. Men merker at den er i gir i forhold til fri..

Båten er lite brukt de siste år, så mulig det er derfor. Fikk tips om at "stemplet" burde smøres med vaselin på vinteren..

Aha.. Er sikkert den hvite "kransen" foran dassen som er tank da.. Får sjekke.. Kjedelig å ikke vite nivået..

Jeg har to typer baterier. Et start og et camping-bateri som han kalte det;) som skulle tåle å bli utladet.. Det ene går det en tykk svart og en tykk rød ledning fra(start) og det andre er det flere små ledninger påkoblet så det er vel forbruk.

Kalesjen virker rimelig tett, og enkel å sette opp/demontere og mange løsninger på hvor åpen den skal være synes jeg..

Har ike prøvd koneapparatet ennå, men regner med det fungerer..

Kjører med 21" propell.. Fulgte også med en 19".. Toppfart rundt 36 knop.. 41 på knopmåler;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...