Jump to content

Tips til kjøp av Skibsplast 655.

glalaks

Recommended Posts

Har nå snakket med 2 stk som selger skibsplast 655 med Suzuki 115 hk, og begge har tidligere hat problemer med zink som ligger i tilt huset. Får hvis ikke skikkelig jord, og blir vist en kostbar reparasjon om ikke dette blir oppdaget tidlig nok. Løsningen er vist ny jording ned til en annen zink. Forklarer sikkert dette feil, men er jo absolutt noe man må sjekke ved kjøp.

Den på ankenes må skiftes propell og muligens undervanns hus, han hadde kjørt på grunn forrige sesong. Og verkstedet som skulle fikse dette og ta service er gått konkurs, og er ikke så mange verksteder i nærheten heller.

Men skal ivertfall fare å se på denne, så man får et inntrykk av båten.

den på ankenes er vel solgt eller tatt vekk/utgått ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Åja.. Det har han ikke nevnt til meg.. Du får sjekke nøye skrog også. Jeg kjøpte min forrige båt med nytt undervannshus.. Den hadde store strukturelle skader i sammenføyninger i skroget etter grunnstøtingen. Mellom innerliner og skrog. Tviler på at denne har det, men bør sjekkes..

Ang tiltmotoren har jeg og hørt dette. Hvordan sjekker man det?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Etter som jeg skjønte var det ikke snakk om noen store skader, var kun propell som var borti. Du mener å skjekke dær hvor motor henger på båten, at det ikke har tatt skade?

Slik som jeg skjønner det er det zink i forbindelse med tilt som ikkje gjør jobben sin pga dårlig jording, en skru dær som ikke er skikkelig i kontakt med jord. Så begynner det å tære på selve tilt huset. Den i bodø var dette skjedd 2 ganger, 1 gang med den på ankenes.

Usikker på hvordan man skjekker dette. Ser ikke helt for meg hvordan dette ser ut. Men noen her inne har nok et svar på hvordan man skjekker dette:)

Okok. Så det værste som kan skje er at man må kjøpe ny tiltmotor?

Nei jeg tenkte om det var en skikkelig grunnberøring med motoren.. Den jeg hadde var nok grunnkjørt i 30knop++

Båten hadde store skjulte skader i skrog og spant.. En propellberøring skaper uke sånne problemer:)

Det kjøpet er hevet etter en lang runde i Norges rettssystem.. Og finansierer skibsplast 655:)

Har nå bestemt meg for å legge inn bud på den på møtterøy nå etter visning.. Og sannsynligvis kjøpe ny tiki boggihenger om tilbudet er ennå.. Om jeg ikke finne et annet bra tilbud...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Æsj. Nå har jeg vært i kontakt med 3-4 båter i vår og ingen har hatt spesielt mye respons på båtene sine.

Jeg har vært på vent grunnet at gamlebåten måtte selges først. Nå e den solgt, pengene på plass.. Nå er alle de aktuelle båtene solgt, en etter en.. Makan! Dn på nøtterøy va solgt for et par dager siden. Ligget ute 3 mnd. Tenkte å kjøpe den. Men men.

Er mercury 115 4takt mye svakere enn Suzuki? Er et par fine med mercury som kan vurderes nå. Det er en med masse utstyr i Moss som ser fin ut. Men mercury. Vurderer å vurdere mercury nå. Hehe..

Ja har sett den. Har vært i kontakt med han. Spørs hvor mye han vil diskutere da... Hehe.. Men den båten var en av favorittene mine en stund..

Her er en annen som ser meget bra ut.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41260890&ov=web

Så klart med feil motor.

er litt nytt dashbord og muligens nye puter.. sånne beshhhhe farger.. ganske pent.. ellers er det ikke så mye nytt tror jeg..

Ny update.. jeg har gitt bud på den blå med 140 hk nå.. så få vi se.. han ville ikke ned så mye, men jeg bestemte meg for å låne litt ekstra...budsjettet i forhold til den på nøtterøy sprakk veldig.. men det får så være :giggle: spent nå.. gikk veldig fort ting nå, men er jo snart båtsesong..^^

er litt nytt dashbord og muligens nye puter.. sånne beshhhhe farger.. ganske pent.. ellers er det ikke så mye nytt tror jeg..

Ny update.. jeg har gitt bud på den blå med 140 hk nå.. så få vi se.. han ville ikke ned så mye, men jeg bestemte meg for å låne litt ekstra...budsjettet i forhold til den på nøtterøy sprakk veldig.. men det får så være :giggle: spent nå.. gikk veldig fort ting nå, men er jo snart båtsesong..^^

juhu! :clap:

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Da er budet akseptert:) nå sitter jeg her og skjelver og kaldsvetter og lurer på om det ble et rett valg! Den ser veldig bra ut og riktig motor så om alt er på stell så blir jeg nok fornøyd:) budet ble litt under prisantydning, men ikke så mye..

Blir vannklosett med septik, plotter og ekklodd, stereo, kjøleboks, og tror det er et anker bak.. Så er bra på papiret i det minste! Og suzuki 140 hk.

Jeg har ikke sett på den og budet er med forbehold om at alt er på stell..

SPENNENDE!

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39877279

"PRISEN KAN DISKUTERES" står det på denne...

:yesnod:

På Dal ikke så veldig langt unna holder Tilhengernor til. Der får du Tiki BT-2700 BP ferdig registrert for kr 27 850,- , så slipper du å trekke hengeren tom på tur sørover.

:thumbsup:

Moderatore som fikk meg tilbake til denne.. Hadde vurdert den som litt for dyr, noe den ble også.. Men det er denne da :smiley::smiley::thumbsup:

Så om en uke dra hele familien på Osloweekend:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...