Jump to content

kad 44 edc mister motorkraft ved slag fra bølger


Frank Haavaldsen

Recommended Posts

hei har en nordan 7800 med en kad 44 .har hatt problemer med at motorkraften reduseres til tomgang når jeg får et slag mot skrog. etter et par sekunder kommer den tilbake .har totalrenovert diselpumpe da jeg fikk høre at det kunne være sensoren i pumpa. noen som har noen ide om hva det kan være

 

mvh frank

Redigert av Frank Haavaldsen (see edit history)
Link to post

Jeg tenker at det grovt regnet er to muligheter: Enten er det motorstyringen som trøbler, kanskje pga dårlig kontakt et sted slik at det påvirkes av bevegelsene. Eller at det er noe med dieseltilførselen, kanskje noe som tetter for når det blir bevegelse eller at det er en utetthet slik at det kommer luft inn i systemet.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Jeg hadde en KAD44 for noen år siden og der måtte jeg kalibrere gasshåndtaket et par ganger. Kan det være et gasshåndtaket mister kontakt på en eller annen måte, og derved går i "tullingmodus" ?

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post

Kan du ikke få VP-tekniker med på saken med rett utstyr og lese av om ordre fra gasskontroll går til null når slagene kommer? Kan nesten høres sånn ut. Mao signaltrøbbel. Evt. signaltrøbbel et annet sted i gassordresystemet inn mot styringsenhet der forstyrring inntreffer under slag/vibrasjoner.

 

Kjenner ikke VP-systemets oppbygging i detalj da det har fungert fint for meg på mine to D-serie motorer og jeg fikler ikke på tingene for å finne ut hvorfor de fungerer så lenge alt er iorden. Men signaltrøbbel er stalltips.

Link to post

Jeg tenker at det grovt regnet er to muligheter: Enten er det motorstyringen som trøbler, kanskje pga dårlig kontakt et sted slik at det påvirkes av bevegelsene. Eller at det er noe med dieseltilførselen, kanskje noe som tetter for når det blir bevegelse eller at det er en utetthet slik at det kommer luft inn i systemet.

har fått feilkode på for høy drivstoff tempratur .dette mente de kunne være dårlig lufting fra tank det er fikset . tror feilkoden var 6.1 og når drivstoff tempraturen blir for høy mister du motorkraft . men nå er det ingen feilkode og det er jo bare når jeg får et litt kraftig slag. holder på og gå over alle kontakter

 

takk for svar

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...