Frank Haavaldsen Startet 23.Mars.2013 Del på Facebook Startet 23.Mars.2013 (redigert) hei har en nordan 7800 med en kad 44 .har hatt problemer med at motorkraften reduseres til tomgang når jeg får et slag mot skrog. etter et par sekunder kommer den tilbake .har totalrenovert diselpumpe da jeg fikk høre at det kunne være sensoren i pumpa. noen som har noen ide om hva det kan være mvh frank Redigert 23.Mars.2013 av Frank Haavaldsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Jeg tenker at det grovt regnet er to muligheter: Enten er det motorstyringen som trøbler, kanskje pga dårlig kontakt et sted slik at det påvirkes av bevegelsene. Eller at det er noe med dieseltilførselen, kanskje noe som tetter for når det blir bevegelse eller at det er en utetthet slik at det kommer luft inn i systemet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Forresten, får du noen feilmeldinger fra evc-systemet? (Det heter kanskje edc på 44-ern?) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Windy37GM Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Jeg hadde en KAD44 for noen år siden og der måtte jeg kalibrere gasshåndtaket et par ganger. Kan det være et gasshåndtaket mister kontakt på en eller annen måte, og derved går i "tullingmodus" ? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Chiefengineer Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Kan du ikke få VP-tekniker med på saken med rett utstyr og lese av om ordre fra gasskontroll går til null når slagene kommer? Kan nesten høres sånn ut. Mao signaltrøbbel. Evt. signaltrøbbel et annet sted i gassordresystemet inn mot styringsenhet der forstyrring inntreffer under slag/vibrasjoner. Kjenner ikke VP-systemets oppbygging i detalj da det har fungert fint for meg på mine to D-serie motorer og jeg fikler ikke på tingene for å finne ut hvorfor de fungerer så lenge alt er iorden. Men signaltrøbbel er stalltips. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Haavaldsen Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 har fått feilkode... drivstoff tempratur for høy den fikk jeg i sommer. det mente de kunne være dårlig lufting fra tank.nå får jeg ingen feilkoder. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Haavaldsen Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Jeg tenker at det grovt regnet er to muligheter: Enten er det motorstyringen som trøbler, kanskje pga dårlig kontakt et sted slik at det påvirkes av bevegelsene. Eller at det er noe med dieseltilførselen, kanskje noe som tetter for når det blir bevegelse eller at det er en utetthet slik at det kommer luft inn i systemet. har fått feilkode på for høy drivstoff tempratur .dette mente de kunne være dårlig lufting fra tank det er fikset . tror feilkoden var 6.1 og når drivstoff tempraturen blir for høy mister du motorkraft . men nå er det ingen feilkode og det er jo bare når jeg får et litt kraftig slag. holder på og gå over alle kontakter takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.