Guest Kaptein Fredrik Startet 23.Mars.2013 Del på Facebook Startet 23.Mars.2013 Hallo Jeg fikk i går kveld noen mail fra folk i båthavna som har hatt(ihvertfall prøvd å få inn) motorer på service hos den lokale båtsjappa. Det verkstedet har forøvrig vært diskutert om her flere ganger før også. Det er flere i båthavna som har dårlige erfaringer med diverse båtmotorverksteder hvor mekanikere har løyet om havari for å selge ny motor osv. En jeg kjenner fikk også svar på bytte av reg. reima at dem ville ikke prioritere han fordi dem brukte Würth verktøy som dem mente var dyrt og bra, og fordi han spurte om det samme året før . Makan til svar fra autorisert verksted! Hvordan står det til i den bransjen? Er det på vei nedover eller hva skjer? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Mars.2013 Del på Facebook Svart 23.Mars.2013 Vanskelig å forstå kva som ligg til grunn for slike opfatninger. Kanskje verkstedet ikkje vil rekne samme tilbud til samme kunde år etter år. De har vel erfart at ikkje alle kunder legger penger igjen i kassa. Det er harde tider , så man velger nok kundene som betaler uten kritikk. Så slipper man unskylde prisen og forklare om spesialverkøy og anna. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sydvesten Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Det er alltid noen som spørr, spørr og spørr i gjen... Det blir sjelden noe mer enn spørsmål.. Så klager de på at prisen er høyere i år enn i fjor, så klager de på det... Det er ingen som kan overleve på bare å svare på spørsmål, om en ikke tar betalt for å svare da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Folk I Båt Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 (redigert) Klarte ikke helt å tolke hva disse verkstedene egentlig har gjort for noe. Noen har sendt mail om ett verksted, diverse andre verksteder har forsøkt å selge nye motorer...? Og en hadde en motor som ble ansett som for dårlig til Wurth-verktøy? Redigert 24.Mars.2013 av busterx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 25.Mars.2013 Del på Facebook Svart 25.Mars.2013 Jeg skjønte heller ikke spørsmålet ang wurth verktøyet.. Prøv igjen kaptn fredrik å definere Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Mars.2013 Del på Facebook Svart 25.Mars.2013 For å være ærlig så forstår jeg heller ikke hva verktøyet har med saken å gjøre. Direkte sitat fra mailen som ble videresendt til meg: "...Siden vi kjøper Wurth verktøy ( dyrt, men bra) kan vi ikke bruke tiden på hver enkelt som ber om priser på kreti og pleti..." Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Mars.2013 Del på Facebook Svart 25.Mars.2013 Er det den nede i Nitelva? De har vel konkurranse fra iallefall tre andre innenfor fem minutters kjøring..... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Mars.2013 Del på Facebook Svart 28.Mars.2013 Jeg har heldigvis ikke noen problemer av den typen som nevnes, har vært borti det ja...... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Mars.2013 Del på Facebook Svart 28.Mars.2013 Er det den nede i Nitelva? De har vel konkurranse fra iallefall tre andre innenfor fem minutters kjøring..... Den og noen andre. Rart at dem nekter å ta inn motorer til service når dem har konkuranse.... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Verkstedet mente vel at siden de er kvalitetsbevisst og kjøper verktøy der det er dyrest, så må de ta seg betalt for jobben deretter... og at de derfor ikke kan ta oppdrag for kunder som ikke er enige i det. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dekksgutten Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Det er alltid noen som spørr, spørr og spørr i gjen... Det blir sjelden noe mer enn spørsmål.. Så klager de på at prisen er høyere i år enn i fjor, så klager de på det... Det er ingen som kan overleve på bare å svare på spørsmål, om en ikke tar betalt for å svare da Der traff du spikeren på hode sv...........det er sikkert samme pratemakerene som ringer hvert eneste år uten og bestille noen ting. Sitér dette innlegget [color=rgb(0,255,255)][color=rgb(0,0,255)]"The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries"[/color][/color][color=rgb(0,255,255)][color=rgb(0,0,255)].Sir Winston Leonard Spencer Churchill (1874-1965)[/color][/color] Link to post
Folk I Båt Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Klarer ennå ikke å forstå innlegget dere svarer på... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 (redigert) Med tanke på at "kreti og pleti" ikke har med ting å gjøre, men personer, opprinnelige Kretere og Filistere så blir det hele ekstra morsomt for man ber vel ikke om prisen på mennesker? At kreti og pleti stiller mange, og dumme, spørsmål er nok en realitet, og det ser man jo sågar i denne tråden. Redigert 29.Mars.2013 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Boxen Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Verkstedet mente vel at siden de er kvalitetsbevisst og kjøper verktøy der det er dyrest, så må de ta seg betalt for jobben deretter... og at de derfor ikke kan ta oppdrag for kunder som ikke er enige i det. Det är väll en självklarhet! har man en fin verkstad med bara det senaste inom verkstadsmatriell så är man dyrare än kalles garageversted utan dignosvertyg och verstadsböcker. Båtbranchen är ett sesongsjjobb ibland är det svårt att hinna med allt inom det kunden/kunderna förväntar. då kanske man förelår förkunden att en ny motor kkanske kan rädda 5 veckor av sesongen men kanske är 10000kr dyrare, då har verkstaden gett kunden 2 alternativ och denne får överväga vad tiden han sparar på att byta motorn kontra offra ett par veckor av sesongen.. Jag tar ingen i försvar och inte jobbat i båtbranchen på ånga år men i bland måste man se det från andrasidan disken i butiken. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 For å være ærlig så forstår jeg heller ikke hva verktøyet har med saken å gjøre. Direkte sitat fra mailen som ble videresendt til meg: "...Siden vi kjøper Wurth verktøy ( dyrt, men bra) kan vi ikke bruke tiden på hver enkelt som ber om priser på kreti og pleti..." Tydeligvis er ikke alle så hardt rammet av nedgangstidene i båtbransjen ... sikkert fint å sitte og se på blankt og ubrukt verktøy i skapet Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Der traff du spikeren på hode sv...........det er sikkert samme pratemakerene som ringer hvert eneste år uten og bestille noen ting. Åh, det fins nok så ymse på begge sider av disken tenker jeg ... har ikke så mye erfaringer med båtmotor, men det er vel ikke annerledes enn med bilverksteder ... don't get me started ... Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Slår et slag for Båt & Motorservice i Bergen. Fikk meget god service til avtalt pris der for litt siden. Litt på siden av trådstarters intensjon, muligens, men dog. Sitér dette innlegget Link to post
SeaSC Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Jeg har opplev både useriøse og seriøse verksteder. Jeg har en engen liste over de som udugelige. Det finnes faktisk seriøse verksteder også. Disse er nok dessverre i mindretall. De som klarer seg best er de som vet hva kundebehandling er. Jeg setter pris på god kundebehandling og god service. -G- Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Vi som driver seriøst vet at det er mange cowboyer som kommer og går. Vi må selvsagt ha kunder for å overleve, og vi kan da bare håpe på at kundene setter pris på ordentlig behandling og ordentlig jobb framfor døgnfluer som kommer med verktøyet i en Kiwipose og hiver drevet ditt opp på en rusten pickup når det skal fraktes til "service". Prisen er garantert lavere, men......... Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.