Runabout Startet 24.Mars.2013 Del på Facebook Startet 24.Mars.2013 (redigert) har lenge tenkt på å kjøpe trebåt, så en dag i for 3 uker siden fant jeg denne på nettet å da ble det impulskjøp av en 18 fots mahogany båt med 30hk Johnson trodde det bare skulle bli å finne frem sandpapir og malekost. men det ble lit mere en det skjønte jeg da jeg hadde skjørt 4 timer med båthenger for å plukke den opp. her er bilde av båten da den lå i vannet forige sommer (bildet er tatt av forige eier) Redigert 24.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 (redigert) Redigert 24.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 (redigert) båten pent og pyntelig lagt i kryben sin. jeg har et party telt på 6x3 meter som passer perfekt over båten Redigert 24.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 utrolig fornøyd med teltet, fikk det for en slikk å ingenting Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Banarne Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Fin båt,gratulerer Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 (redigert) tok av vindskjærmen for å bytte nater, prøvde først å skarape de ut, men det tok lang tid å ble ikke opptimalt så endte opp med å skafe en overfres med skinne, da gikk det lett som en lek Redigert 24.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 langs dollbordet tok jeg på frihånd, gikk veldig bra med en stødig hånd Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Teerex Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 wrangler Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 ja wrangler er rå bil! er han jeg har kjøpt båten med sin! Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Fin båt,gratulerer takker! har kjøpt den med en kompis. ingen av oss har noe som helst erfaring med verken å eie eller pusse opp trebåt, så dette kan bli spennende. er håndverker så har jo noe erfaring med verktøy å sånn da. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Banarne Svart 24.Mars.2013 Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Ser ut som dere har et godt utgangspunkt ihvertfall.Gikk du rett på natene med fres uten å dra opp noe først? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Runabout Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2013 Ser ut som dere har et godt utgangspunkt ihvertfall.Gikk du rett på natene med fres uten å dra opp noe først? er veldig fornøyd med utgansgpunktet! jeg prøvde meg litt først med stemjern å en skrutrekker men det var håpløst. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 25.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2013 (redigert) ferdig med å frese ut natene. innkjøp av natetape, hvit natemasse, primer og Owatrol D1 (dyre greier), så da er det bare jobben igjen før helgen. er det noen som hvet hvor man kan fåtaki Owatrol D1 billig? grøftekanten.no der man kunne få kjøpt det fra fat ser ut til å vere lagt ned. Redigert 25.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 26.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2013 (redigert) gikk over nate sprekkene med 80 sandpapir rundt en rørepinne på 3mm så det passet perfekt nede i sprekkene, gikk over med primer å puttet nate tape nedi, så i morgen er det klart for nate masse. tok også en liten skrapetest, prøvde med en kraftig skrape førs, men det ble mye styr, så gikk løs med Biltema varmluftpistol til 299,- å da var det bare å gå lett over med en liten skrape etter det, fikk til en bra teknikk så mye av skroget på begge sider ble tatt mens vi var igang Redigert 26.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 (redigert) gikk for lyse nater siden jeg syns det får båten til å virke "lettere". så nå skal de bare få stå over helgen å herde så jeg kan pusse ned, olje å lakke senere. varmepistolen gikk i stykker, kan vel ikke forvente annet for 299,- heller siden vindskjermen ble demontert å tilstanden ikke var så bra så ble det bestemt at vi skal lage ny, samme front men sidene skal bil uten ruter for å få en lit mere runabout look. dette proskektet har mer å mer utviklet seg til å bli en ombygging enn en oppussing. inspirasjons bilde Redigert 27.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Janniz Svart 27.Mars.2013 Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 Grattis med ein skikkelig sjarmis av ein båt.....! :-)) Lykke til videre og en fortsatt Go Påske! :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Runabout Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 Grattis med ein skikkelig sjarmis av ein båt.....! :-)) Lykke til videre og en fortsatt Go Påske! :-)) takker! God påske til deg også. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Banarne Svart 27.Mars.2013 Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 Jaggu effektiv du Men ser ikke ut som mahogney du har i skroget,er vel furu der? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Runabout Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2013 (redigert) Jaggu effektiv du Men ser ikke ut som mahogney du har i skroget,er vel furu der? trodde hele båten var mahognaey da jeg kjøpte den, men man lærer for hver dag som går tror skroget er furu ja. bare vindskjerm (som ikke er der lenger), dollbord å midtfisk som er mahogney. resten av dekket er jeg lit usikker på. Redigert 27.Mars.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Svaap Svart 28.Mars.2013 Del på Facebook Svart 28.Mars.2013 Flott båt! Ser at dere har håndtert verktøy før... Thumbs up :) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Runabout Svart 28.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2013 Flott båt! Ser at dere har håndtert verktøy før... Thumbs up :) takk! ja det hjelper å ha svingt lit med hammeren før Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 5.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2013 Etter en uke på vanlig jobb er det ok å starete opp på båten igjen, pussing av dekk ble gjort først med 80 og så med 120, skal vel gå over med noe finere i morgen. nå ser man endelig hvor fint det kommer til å bli. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 vurderer å lage ny dørken, den gamle ser lit sliten ut. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 et srøk med beis for å få fargen lit mørkere å finere. Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Runabout Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 (redigert) søndag skulle jeg begyne på lakking av bunn men det kunne jeg bare glemme blåst no helt vilt her i oslo. teltet ble som et seil å blåste av gårde å landa på en campingvign. så mandagen gikk til å få tak i nytt telt å flytte båten til et lit mere vindstille sted. Redigert 30.April.2013 av Møvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.