Lucky Strike Startet 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2013 Jeg har sett i kataloger og båtutstyrsbutikker etter et horn som ikke har noen deler som ruster. Finner ikke noe som ekspeditører garanterer ikke ruster. Jeg har seilbåt, og ønsker plassering av hornet nederst ved masta, der det er mest ute av veien, men hvor lyden likevel kan spre seg fritt. En rust-utsatt posisjon. Jeg hadde et horn med rustfritt chassis, men det viste seg at det likevel var en jern-plate i midten som var en del av den mekanismen som skaper lyd. Så rustvannet begynte å dryppe. Mye jobb å få det bort fra gelcoaten. Noen som har en modell som kun består av rustfrie deler? Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 har biltema sin rustfrie "trompet" på 3 året nå uten noe rust som jeg kan se i hvertfall. monterte den slik at åpningen peker litt nedover. god lyd hvis du bruker riktig (tykk nok) ledning til batteriene. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Skal du ha horn som varer er kompressorhorn tingen. Da er det kun silikonslange ut til hornet. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 25.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Jeg har kanskje en umulig kravliste til "tuta" mi..... Disse lange hornene passer litt dårlig ved masta på en seilbåt. De har en form som lett fanger liner og tau. Jeg bør kanskje vurdere en plassering bak på båten. Ikke ideelt det heller, vanskelig med plass og lett for at noe kommer foran lydsektoren. Hadde vært bra med et av disse kompakthornene i skikkelig marin rustfri utgave :). Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 neida,ingen umulig kravliste. har hatt seilbåt selv så det er ikke vanskelig å skjønne at hornet er i veien for tauer etc. selv så brukte jeg horn av "spraybokstypen" i seilbåten jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Lyden i hornet ditt lages ved hjelp av en magnet. Da må membranet nødvendigvis være av jern, da rustfritt ikke er magnetisk. Som nevnt over bør du nok gå for kompressorhorn. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) Jeg har et slikt stående ved rattet, raskt og enkelt å få tak i og det gir mye lyd. Har også et spraybokshorn liggende om det skulle bli behov for mye blåsing. Elektrisk/kompressordrevet horn i masta på en mindre seilbåt høres ikke smart ut. Redigert 26.Mars.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Biltema sitt horn holder seg godt utvendig lenge men hva som skjer med innmaten er ikke godt å si. Mitt holdt i noen år så var det stopp, tenkte det var en løs ledning og åpnet dyret. Alt var eiret og rustet i stykker. Nå kan jo alt ha blitt bedre siden dette var for 7år siden. Sitér dette innlegget Link to post
s-e-h Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 er nok riktig som lady b skriver. membranen må nok være i et materiale som ruster. har ikke sjekka hvordan hornet jeg har ser ut innvendig men funker ennå,og utvendig er det helt blankt og fint "enn så lenge".... ryker det tror jeg at jeg bare lar det stå og kjøper noen sprayboks horn i stedet, ikke ofte jeg bruker lydsignal likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Denne? http://stroem.no/product/186 Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Denne? http://stroem.no/product/186 Det hornet forsøkte jeg tre stykker av iløpet av fire år ( dvs. jeg vet ikke hvor gammelt det første var, da det sto på båten når jeg kjøpte den ), alle såg ut som nye utenpå, men inni var det stort sett en rustklump - uten lyd . Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Det høres jo tilforlatelig ut med rustfritt innvendig og utenpå. Veldig interessant. Men verre hvis det er løgn. Hvis det er slik at man ikke kan produsere lyd i slike horn uten magnetisk materiale, så er jo denne typen horn dårlig egnet til ordentlig maritimt bruk. Jeg har lyst til å ringe leverandøren for å be om noen fakta. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 7.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2020 Jeg drar opp denne tråden. Spraybokshornet mitt er uttutet, så jeg må enten kjøpe nytt eller evt montere noe fast. Som trådstarter er det snakk om seilbåt, så lange horn er ikke aktuelt, og de må tåle saltvannsklima. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.