Jump to content

Rustfritt horn (signalhorn) til småbåter, finnes det?

Lucky Strike

Recommended Posts

Jeg har sett i kataloger og båtutstyrsbutikker etter et horn som ikke har noen deler som ruster. Finner ikke noe som ekspeditører garanterer ikke ruster.

Jeg har seilbåt, og ønsker plassering av hornet nederst ved masta, der det er mest ute av veien, men hvor lyden likevel kan spre seg fritt. En rust-utsatt posisjon.

Jeg hadde et horn med rustfritt chassis, men det viste seg at det likevel var en jern-plate i midten som var en del av den mekanismen som skaper lyd. Så rustvannet begynte å dryppe. Mye jobb å få det bort fra gelcoaten.

Noen som har en modell som kun består av rustfrie deler?

Jeg har kanskje en umulig kravliste til "tuta" mi.....

Disse lange hornene passer litt dårlig ved masta på en seilbåt. De har en form som lett fanger liner og tau. Jeg bør kanskje vurdere en plassering bak på båten. Ikke ideelt det heller, vanskelig med plass og lett for at noe kommer foran lydsektoren.

Hadde vært bra med et av disse kompakthornene i skikkelig marin rustfri utgave :).

er nok riktig som lady b skriver. membranen må nok være i et materiale som ruster. har ikke sjekka hvordan hornet jeg har ser ut innvendig men funker ennå,og utvendig er det helt blankt og fint "enn så lenge".... ryker det tror jeg at jeg bare lar det stå og kjøper noen sprayboks horn i stedet, ikke ofte jeg bruker lydsignal likevel.

Det høres jo tilforlatelig ut med rustfritt innvendig og utenpå. Veldig interessant. Men verre hvis det er løgn.

Hvis det er slik at man ikke kan produsere lyd i slike horn uten magnetisk materiale, så er jo denne typen horn dårlig egnet til ordentlig maritimt bruk. Jeg har lyst til å ringe leverandøren for å be om noen fakta.

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...