Otto R Startet 29.Mars.2013 Del på Facebook Startet 29.Mars.2013 Vi tenkte i år å heve kvaliteten på madrassene med å kjøpe overmadrass. Denne må da sys etter mål. Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer her ? Jeg snakket meet firma på båtmessa, de tror jeg importerer fra Frankrike. Sitér dette innlegget Link to post
Svartbakk Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Det er mulig å få formsydde Tempur madrasser. Kontakt kundeservice hos Tempur. Det er topp kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Jeg laget meg overmadrasser selv. De er av vanlig skumgummi, glatt på den ene siden og eggekartongmønster på undersiden og så sydde jeg trekk til å ha utenpå. Skumgummien tror jeg å huske at jeg kjøpte hos Hansen og Dysjvik. Dette trodde jeg var litt primitivt, - helt til jeg åpnet glidelåsen på overmadrassene som jeg kjøpte dyrt til sengene hjemme. Og der var det den samme innmaten. Men dette fungerer utmerket, både hjemme og i båten. Så å importere fra Frankrike, må bli unødvendig kostbart. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Hvorfor ikke bare kjøpe en "vanlig" overmadrass, eksempelvis på Ikea, og tilpasse denne ved å skjære av det overflødige (malen har du jo?), og sy igjen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
navid Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Hvorfor ikke bare kjøpe en "vanlig" overmadrass, eksempelvis på Ikea, og tilpasse denne ved å skjære av det overflødige (malen har du jo?), og sy igjen? Det samme gjorde vi. (Bohus) Tok madrassen ut av trekket og tilpasset den til madrassen der den skulle ligge. Leverte madrass og trekk til en sydame som tilpasset trekket og glidelåset rundt. Helt topp. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Og med fem tommeltotter så klarer man dette selv! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lars H. Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Til og jeg klarte det, med fruens symaskin! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alidal Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden) Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 De på messa tok seg godt betalt. 13000 for en madrass til forpiggen Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden) Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass! Det høres ut som en god deal, vi får ta oss en runde og sjekke etter påske Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 30.Mars.2013 Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Kjøpte overmadrass hos Skisma på Osterøy, ca 3000 kroner med skredd og trekk. Uten skredd 2500. Og den er helt konge god både mht passform og liggekomfort. For stikkkøyen så anslo de ca 2200 kr. Sov godt :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Otto R Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 (redigert) Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden) Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass! Prøvde meg på hjemmesiden til Jysk, men den var det ikke liv i. Ser også når jeg går inn på vanlig måte på Jysk siden så koster en 180x200 overmadrass kr 3399 mot kr1600 på linken du la ut, det var litt merkelig ! Redigert 30.Mars.2013 av Otto R (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 30.Mars.2013 Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Prøvde meg på hjemmesiden til Jysk, men den var det ikke liv i. Ser også når jeg går inn på vanlig måte på Jysk siden så koster en 180x200 overmadrass kr 3399 mot kr1600 på linken du la ut, det var litt merkelig ! Jeg kjøpte en relativt rimelig en på Bohus, klippet skumgummien og la det som var til overs av trekk under madrassen. Fungerte strålende for oss. Om jeg skulle vært skikkelig flink burde jeg selvsagt klippet vekk stoffet som var til overs og flyttet glidelåsen, men der stopper mine kunnskaper. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Laholm Svart 31.Mars.2013 Del på Facebook Svart 31.Mars.2013 Prøv JyDsk. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Ut på tur Svart 31.Mars.2013 Del på Facebook Svart 31.Mars.2013 Jeg har også tilpasset en slik fra jysk, Altså jukse-Tempur. Men det holdt med 150 cm,- forpiggen vår er 180 på det bredeste, men ved de videste hjørnene ble det litt juks med avkapp fra fotenden, og tilsvarende søm på trekket som var til overs. Hadde nok ikke giddet dette en gang til kanskje, men de var tomme for 180. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 1.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2013 Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden) Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass! Da er denne bestilt, pris var øket med kr 399, men likevel en helt annen pris enn messe pris ! Ser fram til enda bedre komfort når sesongen staretr. Takk for mange gode råd Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 1.April.2013 Del på Facebook Svart 1.April.2013 Da er denne bestilt, pris var øket med kr 399, men likevel en helt annen pris enn messe pris ! Ser fram til enda bedre komfort når sesongen staretr. Takk for mange gode råd Hvorfor kjøpe hos Jysk når du kan få ferdige til kappet for nesten samme pris. Til min båt ville denne kostet 1990 på jysk ( selv denne ville muligens passet litt dårlig på bredden) og ferdig tilkappet hos feks Skisma 2500 med trekk( uten skredd) Til min forrige båt betalte jeg 1400 kronser hos Zorba da riktig nok bare med trekk ala stretch laken men likevel var den 5 cm tykk og øket ligge komfort fra ok til fantastisk. Men hver sin lyst, jeg ønsker bare å gjøre oppmerksom på at det ikke trenger å koste skjorta om man forhører seg litt. Leverandøren av båten skulle imidlertid ha 6000 pluss minus for samme madrassen som jeg fikk for 2500. Måtte bare sommeren komme :-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.