Jump to content

Overmadrass sydd etter mål, erfaringer?

Otto R

Recommended Posts

Jeg laget meg overmadrasser selv. De er av vanlig skumgummi, glatt på den ene siden og eggekartongmønster på undersiden og så sydde jeg trekk til å ha utenpå. Skumgummien tror jeg å huske at jeg kjøpte hos Hansen og Dysjvik. Dette trodde jeg var litt primitivt, - helt til jeg åpnet glidelåsen på overmadrassene som jeg kjøpte dyrt til sengene hjemme. Og der var det den samme innmaten. Men dette fungerer utmerket, både hjemme og i båten. Så å importere fra Frankrike, må bli unødvendig kostbart.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvorfor ikke bare kjøpe en "vanlig" overmadrass, eksempelvis på Ikea, og tilpasse denne ved å skjære av det overflødige (malen har du jo?), og sy igjen?

Det samme gjorde vi. (Bohus) Tok madrassen ut av trekket og tilpasset den til madrassen der den skulle ligge. Leverte madrass og trekk til en sydame som tilpasset trekket og glidelåset rundt. Helt topp.

Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden)

Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass!

Prøvde meg på hjemmesiden til Jysk, men den var det ikke liv i.

Ser også når jeg går inn på vanlig måte på Jysk siden så koster en 180x200 overmadrass kr 3399 mot kr1600 på linken du la ut, det var litt merkelig !

Redigert av Otto R (see edit history)

Prøvde meg på hjemmesiden til Jysk, men den var det ikke liv i.

Ser også når jeg går inn på vanlig måte på Jysk siden så koster en 180x200 overmadrass kr 3399 mot kr1600 på linken du la ut, det var litt merkelig !

Jeg kjøpte en relativt rimelig en på Bohus, klippet skumgummien og la det som var til overs av trekk under madrassen. Fungerte strålende for oss. Om jeg skulle vært skikkelig flink burde jeg selvsagt klippet vekk stoffet som var til overs og flyttet glidelåsen, men der stopper mine kunnskaper.

Bruk vest!

Jeg har også tilpasset en slik fra jysk, Altså jukse-Tempur. Men det holdt med 150 cm,- forpiggen vår er 180 på det bredeste, men ved de videste hjørnene ble det litt juks med avkapp fra fotenden, og tilsvarende søm på trekket som var til overs. Hadde nok ikke giddet dette en gang til kanskje, men de var tomme for 180.

Kjøpte denne og tilpasset selv! Meget bra overmadrass (best i test i Sverige for et par år siden)

Det var som natt og dag ifht. å ikke ha overmadrass!

Da er denne bestilt, pris var øket med kr 399, men likevel en helt annen pris enn messe pris ! Ser fram til enda bedre komfort når sesongen staretr. Takk for mange gode råd :easter:

Da er denne bestilt, pris var øket med kr 399, men likevel en helt annen pris enn messe pris ! Ser fram til enda bedre komfort når sesongen staretr. Takk for mange gode råd :easter:

Hvorfor kjøpe hos Jysk når du kan få ferdige til kappet for nesten samme pris.

Til min båt ville denne kostet 1990 på jysk ( selv denne ville muligens passet litt dårlig på bredden) og ferdig tilkappet hos feks Skisma 2500 med trekk( uten skredd)

Til min forrige båt betalte jeg 1400 kronser hos Zorba da riktig nok bare med trekk ala stretch laken men likevel var den 5 cm tykk og øket ligge komfort fra ok til fantastisk.

Men hver sin lyst, jeg ønsker bare å gjøre oppmerksom på at det ikke trenger å koste skjorta om man forhører seg litt.

Leverandøren av båten skulle imidlertid ha 6000 pluss minus for samme madrassen som jeg fikk for 2500.

Måtte bare sommeren komme :-)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...