TICORA Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 3km unna. Har hatt plass i Bunnefjorden mange år og trives med det. Bedre å kjøre båt enn bil! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Hansen Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 1 km. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Tobby Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 (redigert) 0 meter, i win. jeg bor på båtplassen, teknisk sett inni en båt:) Redigert 30.Mars.2013 av Tobby (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 40 min hjemmefra, 10min fra jobb. Fint med tanke på ettermiddagsturer, men skulle gjerne hatt plass litt lengre ut i fjorden. Vurderer hvert år å leie plass for noen uker etter ferien, f.eks. i Hvaler/Strömstad-området, for å få både i pose og sekk, men det har foreløpig blitt med tanken. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Bedre å kjøre båt enn bil! Kjører ofte MC til båten, jo lengre unna jo bedre :-D Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Hadde valget mellom 5min fra jobben og innerst i Oslofjorden eller litt under en time fra hjemme og nært Hvaler/Tjøme/Koster. Har en time til båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 0 meter her også. Fungerer greit med tanke på at det skal lite til for å ta seg en tur, akkurat når det skulle passe Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Vinter: 100 meter Sommer: 200 meter Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
freelander2002 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Sommer som vinter 300m... :) Sitér dette innlegget Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Lars H. Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Med båten i Son og bosted Skjetten ved Lillestrøm er det snaut 7 mil eller 45 min å kjøre til båten. Dermed blir det ikke noen kveldsturer med båten, men det er ikke mange helgene fra april og ut oktober vi ikke er ute på tur. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fluefiskeren Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 9 minutter, så er jeg i havna i Buavåg, Sveio Båtforening. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 4 minutter å gå. Litt mere hvis jeg skal kjøre bil eller sykle. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Garf73 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Vil ta meg 3 min å gå, ligger da i drammenselva og bruker ca +-3 timer til Skjærhalden, jeg foretrekker å ha båten i nærheten, ikke minst det er mye billigere Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Marwin Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 20 min. Med bil... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fjellbonden Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Langt og lengere enn langt, 260 km. Men har et håp om at også jeg kan fortøye båten i verandarekkverket en dag. Bruker båten 70-100 døgn i året, og den blir alltid mer enn en helg av gangen. Da betyr ikke kjøreturen så mye. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Nei, du må få båten vekk fra Bunnefjorden snarest! Dere bruker jo 2 timer til Drøbaksundet hver vei, hver gang. Det blir ikke mye aksjonsradius av det, og dere er vel luta lei Bunnefjorden. Det var der denne skipstunnelen skulle ligget ;) Tettere befolkning her og flere kunne hatt glede av den, hehe ;) (smiley funker ikke fra iPad) Fra Bunnefjorden til Hallangspollen ved Drøbak. Var vel snakk om og lage en mindre tunnel der i gamledager for og bedre sirkulasjon og vannkvalitet i Bunnefjorden. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 , sap_2000! Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Jeg forstår det svære valg som trådstarter står overfor. Enten skulle køre langt for til gengæld at sejle kort til de gode områder. Eller køre kort men så være begrænset til at se de samme områder igen og igen. Jeg har det selv som Astor. Jeg nyder at tage ned i båden efter en hård dag på jobbet eller en smuk aften og bare sidde og nyde stilheden. Det ville jeg nødig undvære. Men lå jeg et kedeligt sted, så ville jeg overveje at lægge båden et mere interessant sted i 1-2 måneder om året - fx fra midt juni til midt august. Det er i denne periode jeg mest bruger båden til overnatningsture. Selv har jeg overvejet at lægge båden i Göteborg i et par måneder om sommeren og så køre de lige over to timer i helger og ferier. Men have den tæt på i ydersæsonerne. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Har 25 min nå og det er godt før var det ca 1 time det synes jeg var litt langt Sitér dette innlegget Link to post
Sone II Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 (redigert) Lå vår første sesong 2011 innerst i Bunnefjorden, 10 min. hjemmefra. Helt greit som nybegynner i båtlivet. Men etterhvert veldig kjedelig å aldri nå lenger enn Drøbak på en vanlig helgetur. Langhelg kanskje helt til Moss. Det er jo der moroa begynner. Gode vindforhold for oss som seiler. I 2012 lå vi på Knutvika/Larkollen 45 min med bil hjemmefra. Litt færre kveldsturer i båten, men også litt mer fleksibel på fredag-mandag for å tøye helgen. Ulempe på Knutvika er dårlig med servicetilbud i havna, som dusj toalett osv, men veldig flotte rekreasjonsområder i umiddelbar nærhet. Nå er vi første sesong på Skjæløy som er 10 min lengre unna. Fordelen ved å velge litt mer bilkjøring er at man er på seiltur straks man er ute av båsen. Ingen transportetappe før seilene heises, og rekkevidde Hvaler, Koster, Tjøme på en helg:-) Redigert 30.Mars.2013 av Sone II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Finn heller en båtplass i Drøbak eller Son, så er du halvveis ut fjorden fra starten av, og det er ikke så mye lenger å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Jeg har 20 minutters biltur, og vurderte en stund å få meg en plass litt nærmere hjemmet. Nå i vinter har jeg smakt litt på dette med å ha kort bilvei, men lang vei ut til skjærgården. Jeg hadde jomfruturen nå på onsdag, og jeg skjønte da på tilbaketuren, spesielt, at det er å foretrekke med litt kjøring ut til båten. Det er ganske kjedelig med en time eller to fra der turen egentlig er over til der hvor båten skal ligge fortøyd. Få båten din så nærme hvaler/tjøme som mulig er mitt tips, og start heller turene et sted hvor du allerede er midt i tur og ferieland Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
POL Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Ved flytebrygga 30 m fra boligen om sommeren. I naust 200 m fra boligen om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Går til båtplass på 10 min, kjører til båtplass på 10 min og det er 10 min kjøring til båt i vinteropplag. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Lars O Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Mine tanker i kveld heller mer mot en time i bil fremfor fire timer transportetappe i båt for å runde Nesodden mot Drøbak for å nyte skjergården, Har fått flere tips her ang plasser som skal følges opp - og er takknemmelig for det. Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.