Jump to content

Hvor langt unna båtplassen bor dere?

Lars O

Recommended Posts

setter pris på å ha båten fortøyd hjemme, når jeg er hjemme. Da kan jeg gå i båten og holde på med forefallent arbeide der, og når maten er klar roper kona! Så er det bare å gå opp til mat. Blåser det opp så har jeg oversikt fra soverommet. Et behagelig og bekymringsløst båtliv også når vi ikke er på tur. :thumbsup:

Aileen ll

Drømmen er å ha båten innenfor synsvidde, men det er nok litt frem i tid :sad:

Kjøpte båt til sommerferien i fjor og var så heldig å få benytte båtplass i Råde ut sesongen, hadde da nærmere 1,5t i bilen for å komme ut på båten. Råde var et flott utgangspunkt for turer og båten ble brukt så godt som hver helg rem til høstferien. Det ble litt for langt for å dra ut på ettermiddagene.

Har i vinter ligget i boblehavn i Leangbukta (Asker) kun 5 minutter fra arbeidsplass, og det har vært utrolig flott for å følge med båten igjennom denne sesongen.

Håper å få sommerplass utenfor Drøbaksundet, med Holmestrand som høyeste ønske (1. plass på venteliste i det vi gikk inn i påsken). Får da ca. en halvtime til båten hjemmefra, og vi ser for oss muligheter for å seile både øst og vestover. Satser nok fortsatt på mest helgeturer, men håper å få til noen ettermiddagsturer også :wink:

Tilbringer ukedagene på Hamar, bor i Oslo og har båten i Fredrikstad. Båten ligger m.a.o mellom 8 og 20 mil unna. - Skal aldri ha seilbåt i indre Oslofjord igjen. Båtlivet har fått en ny dimensjon etter å ha flyttet den ut av indre Oslofjord!

- Mindre bruk ? Vi får jo ikke brukt båten på ukedagene. I fjor startet imidlertid sesongen i påsken og vi tilbragte så og si hver helg frem til 10. november i båten, så jeg tror egentlig ikke det blir noe mindre bruk. Det blir imidlertid vesentlig bedre kvalitetstid i bruken ved å legge den der den ligger. :thumbsup:

Skal flytte båten fra leid vinterbrygge som er 3 Min å gå og synlig fra huset til den vanlige brygga som er 5 Min med bil unna i kveld.. :sad:

Terskelen for å ta seg en tur i båten og en svipptur utpå er veldig mye lavere med gå avstand enn med å måtte kjøre, så jeg gruer meg litt :worry: .

Har vært utpå ca 3 dager i uka i vinter, vet av erfaring at det antallet går ned nå, selv om dagene blir lenger og temperaturen nå måles i røde tall.

1 time + i bil unna hadde jeg kviet meg kraftig for ja :lipseal:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Når Ingeborg er seilt hjem i sommer blir det 20 minutters spasering i nedoverbakke, og en halvtimes motvillig retur i oppoverbakke. 5 minutter på sykkel (sti gjennom skogen), omtrent det samme med bil inklusive parkering. Kan stikke innom båten på vei hjem fra jobb, fordi lokalbåten har Hommersåk som endehavn, og får sett at hun ligger bra når lokalbåten tøffer forbi...

Gleder meg til å få Ingeborg hjem, da ligger Ryfylkebassenget for våre føtter! :yesnod:

HF: LB3GH

Har båtplass på Holmen Yachtværft http://holmenyachtverft.no/som ligger i hestesund mellom Landøya og Nesøya bodde sessongen 2012 ca 1 minutt fra båten med bil. Etter flytting til Vollen er tidsbruken 6-7 minutter. Savner det og kunne gå ned til båten om sommeren for og kun kose seg med en kald en uten og tenke på bilkjøring. Fordelen med og ligge her er at det blåser nesten aldri. Samtidig med at det er en trygg havn og være da kun brukerne har tilgang til avlåst område. :yesnod:

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Mhhh... Bonus er heldigere enn meg som kan se båten sin fra kjøkkenvinduet, men jeg registrerer at avstanden er 35 meter. Jeg klarer meg med en 20 meter-kabel fra husveggen, men må altså ta morra-kaffen i stua for å nyte samme synet.... :easter:

Uansett føles det som dobbelt luksus å ha egen brygge når jeg leser hvor langt mange av dere kjører og ikke minst hva dere betaler for bryggeplassen!

Redigert av Tilde (see edit history)

Har båtplas 10 min. hjemmefra som noen ganger er alt for langt, savner virkelig å kunne spasere en tur ned til båten. En gang i fremtiden kommer det båthavn nok båthavn på Fornebu der vi har bosatt oss, men inntil da, så får vi kose oss på Holmen Yachtværft (http://holmenyachtverft.no). Det gode er jo at her er det "ordning og reda", lunt og godt, samt fantastisk service om det er noe du trenger hjelp til.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...