svasp Startet 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2013 Hei,jeg har en Bella Sunmar 3 år gammel,jeg opplever at ved slipsetting hvert år er propellsink helt borte og det sitter noe som lingner groe på propellen som er ganske lett å fjerne men under disse er det små tæringer i godset. Merker at når båten har vært på sjøen ca.6-8 mnd. så begynner jeg å miste fart og det blir tyngre å få båten opp.Da er propellsinken tært bort. Er det noen som har en formening om hva dette kan skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Austhavet Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Hei, har du lagt strøm ombord i båten? Det kan settja fart på tæring av sink. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Når propellsinken er brukt opp, tærer det videre på sinken i propellen, derav pitting (groptæringer). Har selv dette problemet i år da en eller annen i havna har dårlig strømanlegg, men jeg får ikke satt på ny propellsink før det blir litt varmere i vannet. Og å finne synderen er umulig, så det har jeg gitt opp. Allerede i januar så jeg at problemet hadde oppstått, men kunne lite gjøre med det annet enn å håpe på tidlig vår......som ikke kom. Sitér dette innlegget Link to post
svasp Svart 2.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Jeg har ikke lagt støm ombord,men det er jo flere båter i havna som av og til ligger med landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.