Jump to content

Veiing av seilbåt i Stavanger


Bjørkski

Recommended Posts

Jeg må ha nytt målebrev til min seilbåt og i den forbindelse må jeg ha tilgang til en kran med et fyftepunkt, som kan løfte båten med masten på. Jeg har vekt som kan monteres mellom skrev og kran. Båten veier ca. 3200 kg. Hvor finner jeg egnet kran? Eller må jeg ha en mobilkran..

 

Bjørkski_2

Link to post
Share on other sites

Har du fått beskjed fra Norlys at båten må veies på nytt?

Slik jeg ser det på målebrevet ditt så er båten godkjent. Men den er som min ikke behandlet enda. For de båtene som det er litt "vanskeligere" å gjøre noe med kommer Norlys å ber om ekstra info/evt måling som ikke skal koste eieren noe er det sagt.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal ha IRC målerbrev. Jeg har et gammelt IMS/ORC målerbrev fra båten var ny i 2000, men vekten er tenkelig ikke den samme lengre. Jeg skal sjekke med vår lokale måler om det er brukbart. Båten er en Humphreys30 og der er vel bare bygger 5-10 stykker og da er de fleste "one-off", så en skrogfill finnes neppe.

 

Bjørkski_2

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...